Najbolja opskrba postača
Tema sedmice - prijedlog za hutbu: Najbolja opskrba postača
O vjernici! Propisuje vam se post, kao što je propisan onima prije vas, da biste se grijeha klonili, i to neznatan broj dana; a onome od vas koji bude bolestan ili na putu – isti broj drugih dana. Onima koji ga jedva podnose – otkup je da jednog siromaha nahrane. A ko drage volje da više, za njega je bolje. A bolje vam je, neka znate, da postite.“ (El-Bekare:183-184.)
Zapostili smo još jedan ramazan. Odazivajući se Božijem pozivu da postimo kako bismo postali svjesniji Božijeg sveprisustva, moći, znanja i drugih Njegovih svojstava kojima je Sam Sebe opisao u Kur'an-i-kerimu. Post dušu čisti od grijeha. Ljudsku narav post čisti od laži, prenošenja tuđih riječi, požudnog pogleda i svega ostalog što je ružno i pokuđeno. Postom vjernik nastoji bogobojaznošću ispuniti cjelinu svoga bića. Postiti od hrane i pića, a ne postiti od slušanja zabranjenog - nije potpuni post. Postiti od intimnog odnosa od zore (imsaka) do zalaska sunca iftara, a ne postiti od strastvenog gledanja u ono što nam je zabranjeno - nije post potpune predanosti Njemu, Onome koji zna ono što na javu iznosimo, ali i ono što u grudima svojim krijemo.
Poslanik, a. s. nam je ukazao na opasnost od formalnog, površnog i mehaničkog posta u kojem se od vanjskog ustezanja od hrane i pića ne ide dalje - ka istinskom odricanju od prohtijeva nefsa, od nagona požude i strasti. ,,Koliko li ima postača, a da od svoga posta nemaju ništa drugo osim gladi i žeđi.“
Jedan alim, govoreći o izvrsnosti ibadeta posta, koji nije samo glad i žeđ, je rekao: ,,Post je aktivan ibadet. Nije besposličenje i nerad. Nije spavanje i izležavanje po čitav dan i sjedenje ispred televizora po čitavu noć. Nije lijeno jutarnje ustajanje na posao. Nije nervozno, srdito i zlovoljno ponašanje sa ljudima. Allahu ne treba takav post. On će ga vratiti njegovom vlasniku i neće mu ga primiti. Od takvog posta postač nema ništa osim gladi i žeđi.“
Za postizanje izvanrednih ciljeva ramazanskog posta kao što su bogobojaznost i uputa na Pravi put potrebno je iznimno puno samoprijegora i zikra. Ako tijelo čovjeka, prvenstveno njegovo srce i mozak, uporedimo sa hardverom i softverom, ramazanski ibadeti i zikrovi umaju ulogu da preoblikuju hardver i softver kako bi tako ,,reprogramirani“ stekli sposobnost za duhovno napredovanje i nadogradnju. Pred dolazak mubarek ramazana Muhammed a s., je savjetovao ashabe da primjenjuju duhovne ,,tehnike“ mentalnog i srčanog sazrijevanja u mjesecu ramazanu. Jednom prilikom je posebno skrenuo pažnju na četiri ramazanske prakse, četiri kratka zikra kojima postači uspostavljaju bolju i jaču relaciju i komunikaciju sa svojim Stvoriteljem.
,,Neka četiri osobine kod vas uz ramazan budu izraženije: dvije kojima ćete zadovoljiti Allaha i druge dvije bez kojih ne možete živjeti. Dvije stvari koje zadovoljavaju Allaha su šehadet – da stalno izjavljujete kelime -i-šehadet, i da potvrđujete da niko osim Allaha ne zaslužuje da bude obožavan i istigfar - da molite Allaha da vam oprosti. Druge dvije stvari bez kojih ne možete su da molite Allaha za Džennet i da tražite spas od Džehennema.“
Kao što se da vidjeti iz ovog praktičnog uputstva Resulullaha postačima postoje neke riječi koje jače i bolje od drugih produbljuju svijest o ovisnosti Stvoritelju. Izgovarajući te riječi, promišljajući o njima, nadajući se Božijoj nagradi za to što jezikom i srcem činimo otvaramo put ka približavanju Božijoj naročitoj milosti u ramazanu. Put ka toj milosti otvoren je za svakoga ko nije lijen i nemaran. Zikr sastavljen od šehadeta, istigfara, dove za Dženet i dove da nas zaštiti od Džehennema svakodnevno se može činiti u raznim prilikama i na raznim mjestima. Za ovaj zikr nije potrebna džamija, ni tekija, ni formalni protokol, ni posebno vrijeme. Ovaj zikr se može činiti u hodu, na radnom mjestu, u prijevoznom sredstvu. Ovaj zikr ne zahtijeva ni stručno znanje, ni posebne pripreme, ni veliko odricanje. Dovoljno je dobrovoljno i svjesno pokrenuti jezik i um da se spominje Bog, da Ga se veliča i hvali, da se svjedoči i prizna Njegova Jedinost. Dovoljno je priznati našu ovisnost o Njegovoj Veličini i Milosti, dovoljno je biti uvjeren da izgovaranje tih riječi , zaista, vrijedi onoliko kako ih je predstavio Poslanik, s.a.v.s.
S obzirom na to da epidemiološka situacija ne dozvoljava da više vremena provodimo u džamijama, pojačanim zikrovima u ramazanu otvorimo ,,džamije“ u našim srcima. Neka svako srce postačko bude hram Božiji. To vjerničko srce, zapravo, i jeste. Ne treba nikada smetnuti s uma da je naša borba za čistoću srca neprestano nastojanje da hram očistimo od idola, da ga učinimo utočištem predanosti Bogu i da taj hram ostane budan i aktivan. Poslanik a. s., nas je podstakao i ohrabrio govoreći da u čijem srcu bude i jedna zera imana, ući će u Džennet.