Salijevanje strave
- Published in
- Kategorija: Zdravlje/bolest
- Štampa , E-mail
Pitanje
Esselamu alejkum!
Opšte je poznato da je salijevanje strave raširena pojava u Bosni i dosta se polemiše oko toga, čini mi se, bez dovoljno znanja! Mene zanima sljedeće:
1) Može li se generalno salijevanje strave okarakterisati kao HARAM?
2) Može li se generalno za osobe koje salijevaju stravu tvrditi da su SIHIRBAZI?
3) Može li salijevanje strave biti u redu, ako osoba koja to radi ne čini širk, ne gata i ne poziva u nešto suprotno islamu?
4) Ko u Bosni i bosanskoj dijaspori ima legitimno pravo neke pjave proglasiti HARAMOM i kakvi dokazi su relevantni za takvu osudu?
M.hfz. Dević
Esselamu alejkum!
Opšte je poznato da je salijevanje strave raširena pojava u Bosni i dosta se polemiše oko toga, čini mi se, bez dovoljno znanja! Mene zanima sljedeće:
1) Može li se generalno salijevanje strave okarakterisati kao HARAM?
2) Može li se generalno za osobe koje salijevaju stravu tvrditi da su SIHIRBAZI?
3) Može li salijevanje strave biti u redu, ako osoba koja to radi ne čini širk, ne gata i ne poziva u nešto suprotno islamu?
4) Ko u Bosni i bosanskoj dijaspori ima legitimno pravo neke pjave proglasiti HARAMOM i kakvi dokazi su relevantni za takvu osudu?
M.hfz. Dević
Odgovor
1. Salijevanje strave, kao način tzv. alternativnog, paramedicinskog liječenja nije izričito verificirano niti izričito zabranjeno u šeri'atu. Njegovu korisnost ili beskorisnost treba potvrditi medicinska struka i praksa. Taj način liječenja ne treba vezivati za islam. Budući da u sebi ima elemenata magije, da nije potvrđena njegova korisnost, mišljenja smo da je bolje i sigurnije izbjegavati takav način "liječenja".
2. Nije dozvoljeno na osnovu činjenice da neka
osoba salijevanjem strave pokušava pomoći osobi koja je doživjela
psihički šok usljed straha i sl., nazvati je sihirbazom. To je teška
optužba za koju se mora imati čvrst dokaz ili odgovarati za nju. Salijevanje
strave ne može se poistovjetiti sa sihrom i širkom, ali ne znači da nemaju ili
da ne mogu imati dodirnih tačaka.
3. Mišljenja smo da takav način "liječenja" treba izbjegavati.