Stavovi o liječenju sihra
- Published in
- Kategorija: Zdravlje/bolest
- Štampa , E-mail
Pitanje
Esselamu alejkum!
Pročitao sam sva pitanja i vaše odgovore na temu sihri, salijevanja strave i o tome kako ovaj ili onaj imam to radi. Iz vaših odgovara se da shvatiti kako na blag način izbjegavate zalaziti u tu temu. S druge strane trebali bi (iako nimalo ne sumnjam da ste svjesni toga) shvatiti po brojnosti pitanja na temu "sihri" da je to u našem društvu jako zastupljeno. To nije bez razloga, ekonomska situacija i nada ljudi da bar tim načinom pomognu svojim najmilijim a i ona tamna strana da oni lijeni, zavidnici na nefer način steknu što im ne pripada (korištenje sihri).
Imam kompleksan slučaj u porodici po pitanju sihri. Svršenik sam medrese i nakon nje sam nastavio tim stazama, mada ne radim kao imam. Poznati su mi propisi po pitanju liječenja Kur'anom ili rukja od sihri, to o zapisima. Samo moja riječ ne dopire do ušiju, razuma i srca onima kojima se obraćam.
Sestrična je još kao dojenče dobila napade epilepsije i od tada stagnira mentalno za svojom generacijom. Sada ima 5 godina. Njeno stanje su redovno pratili ljekari na UKC-u i nema fizičkih poremećaja u tijelu ili na mozgu. Porodica je insistirala da se obrate nekome ko liječi od sihri i uroka. S svoje strane i moj brat također, smo uticali da se obrate onima koji to rade na propisan način čisto učenjem kur'anskih odlomaka, dova Božijeg poslanika razgovjetno bez mumljanja, zatamljivanja prostorija i sl.
Sobom sam učio djetetu ezan i ikamet kada se tek rodila. Učio Kur'an, i pojedine odabrane sure na koje bi trebali džini reagovati ako ih ima u insanu, ali dijete se normalno ponaša, čak pozitivno s vedrinom i radošću reaguje na Kur'an, namaz i sl. Dijete je bilo kod jednog od mene preporučenog učača, a porodica je još dva puta vodila kod drugih imama koji na propisan način uče rukju i svi su isto rekli da na dijetetu nema ništa (a Allah najbolje zna) i da dalje ne rade ništa u tom pravcu. Nastojao sam ih savjetovati da se pomire s Božijom odredbom da je dijete tako kakvo je sa specijalnim potrebama i da se sa tim nose jer za strpljena iskušenja Allah mnogostruko nagrađuje.
Nedavno je sestra otputovala vani svom suprugu i prije tog čina on joj je po preporuci jednog imama naredio da ode kod jednog hodže koji liječi od sihri/uroka i sl. Po opisu kako on to radi meni se nije svidjelo i ukazuje da radi na način da kontaktira džine, što je u islamu zabranjeno. Naime odmah je tražio adresu, ime osobe, imena roditelja. Traži novac za svoje usluge. Detaljno je opisao moju sestru koju nikad nije vidio (majka otišla kod njega). Majka mi zna arapsko pismo i uči tečno Kur'an na arapskom, i kad je pred njom zapisivao nešto na papir nisu bila naša slova ili arapsko pismo već nešto nalik devetkama. To je salio vodom koju treba piti čitava porodica (zetova) ukljčujući dijete i njih dvoje. Na današnji dan (15.02.2009) to trebaju spaliti i da se ode po drugu terapiju. Nazvao sam svog kolegu svršenika medrese koji živi u kraju gdje i taj hodža i rekao mi je da je u toj mahali poznat po tome da se koristi nelegalnim stvarima u liječenju. Da je čak pri jednom činu rukje džin progovorio iz insana i predstavio se imenom kao taj hodža.
Samo bih zamolio, iako se ograđujete od ovoga, jer se ne bavite liječenjem, da ne poznajete ljude koji se time bave i sl. Molim vas, jer smatram da ste dužni narodu, kao autoritet, pojasniti osobine šerijatske i propisne rukje te osobine (bar načelno) nešerijatske rukje. Da se možemo obratiti nekoj referenci koja bi imala uticaja na ljude.
Zbog nepostojanja čvrstog stava naspram tih iscjelitelja i "otklonjivača" sihira, masa njih se poigravaju s ljudskim sudbinama, njihovom boli, ljubavlju i patnjama za svojim najmilijim. Masa je ljudi koji imaju poblema kao moja sestra i zet i sve bi dali za zdravlje svog djeteta, s druge strane ima onih koji to znaju i čine sve da to okrenu u svoju korist.
Ako može, s vaše strane, da jasno navedete šta karakterizira šerijatsku rukju a šta nešerijatsku ili nepropisnu rukju. Po mom saznanju postoji dopis Rijaseta po kojem se imam ne smiju baviti tim stvarima. Ne mogu da nađem tekst istog. Na vašoj stranici se samo navodi da je govoreno o toj temi.
"Razmatrajući dopis Rijaseta IZ broj: 01-SM-3159/08 od 01. redžeba 1429./04. jula 2008. u vezi razmatranja pojave bavljenja zapisivanjem od strane nekih imama i zauzimanja stava Vijeća na jednoj od njegovih sjednica, nakon čega bi Rijaset zauzeo i obznanio službeni stav IZ po ovom pitanju, Vijeće za fetve je razmatralo ovu pojavu na svojoj devetoj redovnoj sjednici održanoj 13. zul-ka'de 1429./11.11.2008. godine, te je nakon referata koje su podnijeli Husein ef. Kavazović, muftija tuzlanski i Nusret ef. Abdibegović, muftija travnički, zauzelo odgovarajući stav i proslijedilo ga Rijasetu
Islamske zajednice na dalje postupanje
Odgovor
Treba razumjeti porodicu koja nastoji pronaći lijek za svoje dijete. Da im Uzvišeni Allah u tome pomogne. Odlazak raznim "duhovnim iscjeliteljima" je produžetak njihove nade. Oni ne žele izgubiti nadu u izliječenje. Treba napomenuti da musliman ne treba nikada gubiti nadu u Allahovu milost i pomoć, ali, također, treba znati da prevelika nadanja često rezultiraju prevelikim razočarenjima, kao što treba znati i to da sredstva za koja se već nada moraju biti šerijatski dozvoljena. To je u predmetnom slučaju šerijatska rukja, tj. liječenje učenjem Kur'ana, Poslanikovih a. s. dova i sl. metode koje koriste oni koji se bave takvim načinom liječenja. Na koji način neka osoba liječi u konkretnom slučaju, nama nije poznato. Propis zavisi od toga da li je riječ o liječenju učenjem Kur'ana, ili na neki drugi nedozvoljen ili sumnjiv način, poput kontaktiranjem džina. Na koji način se to obavlja, da li je to uopće moguće, ili je riječ o vještim prevarama, sve je to obavijeno velom nepoznanica, sumnji, špekulacija koje izlaze izvan okvira naučnog i racionalnog objašnjenja, tako da svakako treba izbjegavati tu sferu sumnjivog i nejasnog načina liječenja. Kur'an u suri džin "El-Džinn" osuđuje traženje pomoći od džina: "I bilo je ljudi koji su pomoć od džinova tražili , pa su im oni tako obijest povećali". (El-Džinn, 6). S druge strane, govori o tome kako su džini bili potčinjeni Sulejmanu a.s. i za njega neke poslove obavljali. Međutim, Kur'an odlučno pobija da se tu radilo o sihru, čije je podučavanje okvalificirao kao kufr: "A Sulejman nije bio nevjernik, - šejtani su nevjernici učeći ljude vradžbini i onome što je bilo nadahnuto dvojici meleka Harutu i Marutu u Babilonu. A njih dvojica nisu nikoga učili dok mu ne bi rekli: "Mi samo iskušavamo, i ti ne budi nevjernik!"
U svemu tome treba biti oprezan, jer mnogi od tih "pomagača" i "duhovnih iscjelitelja" love u mutnom i iskorištavaju lahkovjerne i očajne ljude radi sticanja materijalnih dobiti, prodajući Ahiret za prolazna dunjalučka dobra. Ne mislimo da smo nešto novo rekli o ovome što već nije rečeno i što Vam nije poznato. Naprosto riječ je o uvijek aktuelnoj, nerješivoj temi i ljudskoj potrebi za nekim čarobnim rješenjima njihovih problema i bolesti. Opširnije o ovome možete pogledati u nekoj od knjiga napisanih na ovu temu. Kada je riječ o problemu zapisivanja, posebno od strane imama, Vijeće za fetve je zauzelo stav o tom pitanju i proslijedilo ga Rijasetu na dalju proceduru i postupanje.