A+ A A-

Pretraga pitanja

Sedmine i četersnice

Pitanje (kategorija smrt/dženaze) 

    Esselamu alejkum! Interesuje me vas stav, odnosno stav Islamske zajednice oko slijedećih stvari: 

    1. Održavanje sedmine i četeresnice poslije preseljenja, umrlom. Ima li dokaz da je dozvoljeno ili pohvaljeno te da li se praktikovalo takvo nešto u Poslanikovo vrijeme ili poslije u vrijeme Halifa? 

     2. Učenje sure Jasin i hatme umrlom od strane imama i naplaćivanje za takvo što, uz haman već formirane cijene? Čitao sam to negdje da je to zabranjeno i smatra se kako stoji " trgovina Kur`anom"  a  Allah dž.š. najbolje zna. 

Odgovor 

    1. Učenje sedmina i četeresnica nije bila poznata praksa u vrijeme Poslanika a.s. i Halifa na pravom putu. Nema posebnih dokaza da je to dozvoljeno, ali ni posebnih dokaza da je zabranjeno, osim općeg pravila da u ibadetima nije dozvoljena inovacija, pa bi ta vrsta učenja, prema tom pravilu predstavljala bid'at - novotariju. Ne mislimo da se treba previše baviti ovim pitanjem, tim prije što niko od imama ne nameće tu praksu kao obaveznu. Samo učenje ili neučenje sedmina i četeresnica neće bitnije promijeniti stanje živih muslimana, pa ni onih umrlih, nabolje ni nagore. Mnogo više vremena treba provesti u tumačenju Kur'ana živima nego u njegovom učenju mrtvima. Spomenuta praksa i običaj će vremenom iščeznuti pa nema potrebe trošiti energiju u tom pravcu. Nema neke štete čak i ako se ti običaji prakticiraju.

     2. Ovo što je rečeno za prethodno pitanje važi i za ovo.Učenje Kur'ana za novac u smislu da proučena sura ima svoju poznatu cijenu nije dozvoljeno. Ukoliko neko da hediju učaču Kur'ana za proučeno, dozvoljeno mu je to uzeti. Hediju je dozvoljeno uzeti.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH