Ukop više osoba u jedan mezar
- Published in
- Kategorija: Smrt/dženaza/opremanje umrlog
- Štampa , E-mail
Pitanje:
Moj otac je kupio grobno mjesto na Barama u Sarajevu za ukop sebe i moje majke. Radi se o istom mezaru, u kojem se dublje ukopa prvi umrli, a poslije se iznad njega ukopa drugi umrli.
Mjesto je na muslimanskom dijelu groblja i zanima me kako se takav način ukopavanja umrlih dovodi u vezu s našom tradicijom, s obzirom na to da je planirano umrlima klanjati dženaze. Mislim da je taj postupak odobren od Islamske zajednice, ali Vas molim za više informacija.
Odgovor:
Nije u duhu islamske tradicije ukopavanje više osoba u jednu (porodičnu) grobnicu. Pravilo je da se u jedan kabur ukopa jedna osoba. Međutim, iznimno, u slučaju nužde, npr. kod istovremene pogibije većeg broja ljudi u ratu, prirodnoj katastrofi, epidemiji i sl., dozvoljeno je ukopati više osoba u zajedničku grobnicu, uz razdvajanje tijela nekom pregradom, zemljom i sl. Tako je postupio Allahov Poslanik, a.s., sa šehidima Uhuda. Prije te bitke, a i poslije nje, prakticirao je da se u jedan mezar ukopava samo jedna osoba. (Vidi: I. El-Halebi, Multeka el-ebhur, str. 234.)
Želja da svi članovi porodice budu ukopani u jedno mezarje nije opravdanje za ukop u zajedničku grobnicu, s obzirom na to da mi u Bosni i Hercegovini nemamo problema s manjkom kaburskog prostora. U većini mjesta postoji više mezarja, a imamo i dovoljno prostora za osnivanje novih.
Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini ne odobrava takvu praksu. S obzirom na to da ne upravlja spomenutim mezarjem, nije ni organizirala takav način ukopa, niti je bila konsultirana po tom pitanju.