A+ A A-

Pretraga pitanja

Status vanbračnog djeteta

Pitanje

Selam.

Želio bih Vas pitati kako se u Islamu tretira osoba koja je začeta u vanbračnom odnosu gdje su se potom muškarac i žena razdvojili ne vjenčavši se. Kako se na to gleda u Islamu i da li je dozvoljeno usvajanje takve djece? Da li to dijete može biti musliman mada se to kod nas banalno naziva kopiletom ali kakav stav ima Islam po pogledu jednog djeteta iz takvog griješnog odnosa?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!

Zaštita potomstva i časti je jedna od temeljnih zaštićenih vrijednosti u Šerijatu. Zato islam strogo zabranjuje vanbračne odnose i ne priznaje njihove pravne posljedice koje važe za legalne bračne odnose, poput bračnosti djece. Dijete koje se začne i rodi vanbračno tretira se vanbračnim. Svoje porijeklo veže za biološku majku, a ne za biološkog oca, osim ako ga naknadno prizna kao svoje. Naravno, dijete koje je tako začeto i rođeno nije krivo i ne može snositi posljedice grijeha bioloških roditelja, ali će svakako osjetiti nedostatak roditeljske ljubavi i pažnje. Ukoliko i majka napusti to dijete, dozvoljeno je da brigu o njemu preuzme druga porodica koja će ga udomiti i odgajati kao muslimana, ali bez potpunog usvojenja, jer Šerijat ne dozvoljava potpuno usvojenje, shodno kur'anskom ajetu: "...niti je posinke vaše sinovima vašim učinio.To su samo vaše riječi, iz usta vaših, a Allah istinu govori i na pravi put izvodi. Zovite ih po očevima njihovim, to je kod Allaha ispravnije. A ako ne znate imena očeva njihovih, pa, braća su vaša po vjeri i štićenici su vaši..." (El-Ahzab, 4-5) Nije dozvoljeno vrijeđati to dijete zbog njegovog porijekla niti mu uskraćivati prava koja mu pripadaju kao ravnopravnom građaninu, već naprotiv, prema njemu treba biti pažljiv i pružiti mu zaštitu i pažnju koja mu je uskraćena od strane bioloških roditelja. To dijete je, ne svojom krivicom, u težem položaju od jetima, jer nema rodbine koja bi preuzela brigu o njemu, pa i tu činjenicu treba imati na umu. Ako nema pojedinaca koji će preuzeti tu brigu, onda je to zadaća društva, odnosno socijalne službe. Za sve patnje, posebno one psihičke naravi, koje eventualno, doživi i proživi to dijete, odgovarat će prije svih oni koji su svojim grijehom prouzrokavali takvo stanje, a to su njegovi biološki roditelji.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH