A+ A A-

Pretraga pitanja

Sticanje imovine na nedozvoljen način

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Stekao sam novac prevarom stranih kompanija. Taj novac je namijenjen za marketing njihovih proizvoda. Lažno sam se predstavljao kao zainteresiran i na taj način sam dijelom uskraćivao gledanost drugim ljudima koji bi vidjeli prezentaciju njihovih proizvoda. Dio tih prihoda je otišao posredniku. Ja bih taj novac vratio kome pripada ali ne znam put do njih. Jedino mogu preko posrednika, ali u njega nemam povjerenja jer je on taj preko koga sam to i uradio. Bojim se da taj novac iskoristim za vlastite potrebe ili potrebe porodice. Htio sam ga dati u dobrotvorne svrhe, ali se bojim da će neko kome dam taj novac biti haram. Pa me zanima:
- Da li da ga dam u dobrotvorne svrhe ili ga spalim? 
- Ako je u redu takav novac dati u dobrotvorne svrhe da li da nastavim to da radim i pomažem ljudima i ustanovama. Predmet prevare su luksuzne kompanije sa zapada koje se bave bankarstvom, kamatom i luksuzom, a nisu fizička lica tj. obični pošteni ljudi.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Svojim postupkom počinili ste više teških grijehova: prevaru, laž , kršenje ugovora i neosnovano sticanje imovine. Za sve te grijehe dužni ste se iskreno pokajati, zatražiti od Allaha oprost, čvrsto odlučiti da se tim grijesima više nećete vratiti i vlasniku vratiti nezakonito stečenu imovinu. Bez ispunjenja ovih uvjeta, teoba se ne smatra iskrenom. Budući da nemate načina povrata tih sredstava vlasniku osim preko sumnjive osobe, koja je i sama učestvovala u tim nezakonitim poslovima, tu imovinu trebate podijeliti u dobrotvorne svrhe. Za te korisnike taj novac nije haram, budući da oni nisu odgovorni za način sticanja te imovine. Uništavanje te ili bilo koje druge imovine spaljivanjem ili na neki drugi način nije dozvoljeno. Poznato je fikhsko pravilo da "nije dozvoljeno nanositi štetu niti štetom uzvraćati". Međutim, nije dozvoljeno dalje nastaviti s prevarama i kršenjem ugovora bez obzira o kojim kompanijama je riječ i s kojom namjerom se to čini (čak i s namjerom da se tako stečeni novac podijeli u dobrotvorne svrhe). Jer, i cilj i sredstvo ostvarenja cilja moraju biti zakoniti.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH