A+ A A-

Pretraga pitanja

Održavanje mevluda

Pitanje

Ti si rekao da za vrijeme Poslanika a.s., ashaba, i tabiina mevlud kao svečanost nije bio organizovan. Kako onda oprvadavaš svoj stav da je to za nas uredu, nas koji se držimo Kur'ana i Suneta. Imaš li i jedan ajet ili hadis koji odobrava ovakvu svečanost. Zar stvarno ne misliš da je to novotarija. Muhammed a.s. to nije praktikovo, pa zašto onda da mi? Nema novotarije da je dobra. To bi isto bilo kad bih ja sada rekao da se trebamo samo svakog 15 dana u mjesecu (npr.) okupljati u džamiji da klanjamo neku nafilu namaz. I to da shvatimo tako ozbiljno da se ne smije izostavit. Je li to dobra stvar. Jeste!? Jer mi se molimo Allahu, itd. Ali je li to novotarija, jeste. I zato to nije u redu i ne smijemo nešto novo u vjeri izmišljati. Muhammed a.s. nam je rekao (otprilike prevod) da nam je upotpunio vjeru. Ako mi sad još nešto u vjeru dodajemo, to onda znači da nam vjera nije bila potpuna. Sa tim novotarijama mi kažemo da nam vjera nije bila potpuna, jer nije imala naše novotarije da nas Allah sačuva od njih. Molim te brate objasni mi ovo malo ako misliš da nisam u pravu. Molim te koristi se ajetima i hadisima u svojim potvrdama.

 

Odgovor

Kada je riječ o mevludu, također nema dokaza da je zabranjeno okupiti se, proučiti nešto iz Kur'ana, donositi salavat na Poslanika a.s., pročitati neke stihove koji govore o njegovim vrlinama i životopisu. Sve su to sadržaji koji su šerijatski dozvoljeni. Primjer koji navodite u Vašem prigovoru nije nikakav dokaz. Zašto bi bilo zabranjeno ili pokuđeno da se ljudi okupe i klanjaju nafilu ne smatrajući to obaveznim činom. Niko ne smatra mevlud obaveznim ibadetom, pa prema tome Vaša primjedba ne stoji.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH