Učenje za imamom i redoslijed naklanjavanja
- Published in
- Kategorija: Namaz/ezan
- Štampa , E-mail
1. Zanima me kakav je stav ostalih mezheba po pitanju učenja u sebi i izgovaranja tekbira kada se klanja za imamom? Poznat mi je stav našeg tj. hanefijskog mezheba (da treba šutiti kada se klanja za imamom), ali na jednom mjestu sam pročitao da treba učiti u sebi barem Fatihu, a kao dokaz je priložen hadis u kojem se govori da je namaz nepotpun ako se u njemu ne prouči barem Fatiha. Da li se po našem mezhebu trebaju izgovarati
tekbiri kada se klanja za imamom?
2. Da li se propušteni namaz mora naklanjati prije slijedećeg namaza koji se klanja ili se to može učiniti i u nekom od narednih vaktova npr. da li se propušteni podne-namaz mora naklanjati prije ikindije ili se može naklanjati i u akšamskom i jacijskom vremenu? Npr. propustim podne i ikindiju a akšam klanjam u džamiji tako da nemam kad naklanjati prije
akšama, može li se naklanjati prije jacije? Uči li se ikamet kada se naklanjava?
Odgovor
Učenje muktedije u namazu na kijamu je mekruhi tehrimen u našem mezhebu. U drugim mezhebima je to dozvoljeno ili čak obavezno. Tekbire treba ponavljati u sebi kada ih prouči imam, na osnovu hadisa: "Pa kada imam prouči tekbir, proučite ga i vi". Namaze treba klanjati po redu, tako da treba prvo naklanjati podne namaz (ukoliko je propušten), pa onda klanjati ikindiju. Ukoliko to omete pristupanje džematu, propušteni namaz treba naklanjati po završetku namaza koji se klanja u džematu. Redoslijed u naklanjavanju namaza također treba poštovati, osim ukoliko je propušteno šest i više namaza, tada redoslijed u naklanjavanju nije obavezan.