Tehijjetu-l-mesdžid
- Published in
- Kategorija: Namaz/ezan
- Štampa , E-mail
Esselamu Alejkum!
Moje pitanje se veze za Tehijjetu-l-mesdžid i učenje Kur'ana.
Medu ostalim sam nasao na vašoj stranici i također u jednom Ilmihalu koji je izdat od El-Kalema i na drugim islamskim stranicma da je klanjanje Tehijjetu-l-mesdžida sunnet i da treba klanjati tu nafilu kad su ude u džamiju prije nego što se sjedne, osim ako pada u "nepoželjna vremena" ili ako je već ezan zaučio.
Međutim kada odem da klanjam džumu, često se desi da imam uči Kur'an. Poznat mi je ajet koji glasi „A kad se uči Kur'an, vi ga slušajte i šutite - da biste bili pomilovani" (El-Araf - 204). Potražio sam u
Tefsiru Ibn Kesir tumačenje tog ajeta. U tom se spominje da ne treba buku praviti i da treba posebno šutiti kada imam uči Kur'an na farzovima.
Dakle, ne spominje se da ne treba uopće klanjati kada neko bilo kakvim povodom uči Kur'an.
Također sam čuo (nažalost nisam mogao pronaći gdje se to nalazi) da Allah swt mrzi govor kada se klanja dženaza, kada se drži hutba, kada se uči ezan i kada se uči Kur'an. Nadam se da mi vi možete to bolje razjasnit.
Koliko ja mogu da putem logike shvatim, Tehijjetu-l-mesdžid ne spada pod taj „govor", jer se na namaz ne može gledati kao da je „govor" u gore navedenom smislu.
Kad se uz to pročita i hadis koji glasi ‘A man came whilst the Prophet (Allah bless him and give him peace) was delivering the khutba on Friday so he said "Have you prayed O so-and-so?". The man replied "No". The Prophet said "Stand and pray two rakats" (nažalost ovaj hadis nisam našao
na bosanskom jeziku, al' se nalazi među hadisima koji su vezani za džumu), mislim da ipak treba prvo klanjati Tehijjetu-l-mesdžid i tek onda sjesti i slušati imamovo učenje Kur'ana.
S tim, želio bih da mi date opširan odgovor u vezi ove tematike.
Da vas Allah swt nagradi za vaš rad i trud! Amin!
Esselamu alejkum we rahumetullahi we berekatuhu!
Odgovor
Tehijjetul-mesdžid je sunnet, dakle pohvalan, a ne obavezan ibadet. Također, slušanje učenja Kur'ana je pohvalno, a ne obavezno djelo u konkretnoj situaciji. Ako bi osoba koja ulazi u džamiju, a imam ili neka druga osoba uči Kur'an, prvo klanjala tehijjetul-mesdžid, ispravno je postupila, a ako bi ta osoba sjela i slušala učenje Kur'ana, također, nije pogriješila. Ni jedna ni druga osoba ne zaslužuju bilo kakav prijekor. Bit će nagrađena za dobro djelo koje je uradila, a neće biti kažnjena za propušteni sunnet. O tome više nikakve rasprave ne treba voditi. A ako želite opširan odgovor na to pitanje, možete ga potražiti u opširnijim djelima iz fikha.