Pitanja o namazu
- Published in
- Kategorija: Namaz/ezan
- Štampa , E-mail
1) Čuo sam da postoji hadis u kojem stoji da je pokuđeno klanjati bilo koji namaz u ikindijskom vremenu, osim same ikindije naravno. Međutim dešavalo mi se to da sam naklanjavao namaze u tom vremenu, tj.naklanjavao sam sabah i podne jer je tako pravilo koliko ja znam. Da nisam to uradio pokvario bih ikindiju. Možete li dati svoj komentar na ovo?
2) Pročitao sam u jednoj knjizi iako su u njoj većinom malikijski fikhski stavovi da pored smjeha, što sam otprije znao, i zijevanje kvari namaz ukoliko se ne spriječi rukom. Šta da uradim ukoliko počnem zijevati u namazu?
3) Da li je potrebno obaviti sehvi-sedždu nakon što nam se desi zaborav na
kojem smo rekatu? Dosad sam uzimao manji broj otklanjanih rekata i
predavao selam bez sehvi-sedžde.
Odgovor
1. Nije pokuđeno naklanjavati namaze u ikindijskom vremenu. Pokuđeno je to činiti pred sami zalazak sunca, te kada sunce izlazi i kada je tačno na sredini neba dok ne pređe u stanje zevala. Poslije ikindijskog farza nije preporučeno klanjati nafile. Propuštanje namaskih vaktova spada u velike grijehe pa se toga treba strogo čuvati i izbjegavati osim u krajnjoj nuždi.
2. Zijevanje, posebno u namazu, je pokuđeno, ali ne kvari namaz osim ako nije popraćeno puštanjem neartikulisanih ili artikulisanih glasova. Te riječi i glasovi, koji nisu dio učenja i zikra, kvare namaz, a ne samo zijevanje. Prisebnost, skrušenost i stalno sjećanje na Allaha u namazu pomoći će u spriječavanju zijevanja tokom tog najproduhovljenijeg stanja u kojem se vjernik treba i može nalaziti. Ukoliko se ipak desi, treba staviti ruku na usta i prigušiti zijevanje.
3. Da, nakon dileme da li smo klanjali tri ili četiri rekjata, uzet ćemo da smo klanjali manji broj i nakon selama na desnu stranu, učiniti sehvi sedždu.