Sječa šuma
- Published in
- Kategorija: Međuljudski odnosi/komšiluk
- Štampa , E-mail
Pitanje
Esselamu alejkum!
Zovemo se Samir i Himzo te zanima nas odgovor na sljedeće. Da li je grijeh, (ako jest zašto, a ako nije opet zašto) sjeći šumu (stabla radi zimnice ali i radi prodaje) u "srpskim šumama"?
Naime, u mom selu postoje određeni ljudi koji nigdje ne rade pa sijeku srpsku šumu i prodaju ta drva i na taj način izdržavaju porodicu. Da li se ta šuma može smatrati ratnim plijenom? To su uglavnom demobilisani borci koji sijeku tuđu šumu (srpsku). Usput rečeno ta šuma se vodi pod miniranim područjem. Vlasnici tih šuma su se odselili i uopšte ne dolaze.
Esselamu alejkum!
Odgovor
Nije dozvoljeno sjeći i prodavati tuđu šumu, budući da je to jedna vrsta uzurpacije (ili se čak može kvalificirati kao vrsta krađe) privatne imovine, što je šerijatom zabranjeno, bez obzira da li je vlasnik privatne imovine musliman ili nemusliman. Ne mogu pojedinci proglašavati, prema vlastitim interesima, neku imovinu ratnim plijenom. Rat je davno završen i prema mirovnom sporazumu, svako ima pravo na povrat privatne imovine i pravo povratka na svoje ognjište. Muslimani su dužni da poštuju ovaj princip kao što su dužni i drugi da ga poštuju. To je u interesu svih naroda i sljedbenika svih vjera. Grijeh je koristiti tuđu imovinu bez pravnog osnova, odnosno bez saglasnosti vlasnika. Da li bi tim ljudima, koji postupaju kako je navedeno, bilo drago da neko sječe njihovu ili šumu drugih muslimana u nekom drugom kraju bez njihove dozvole? Musliman treba postupati preme drugom onako kako bi volio da drugi postupa prema njemu.