Mesdžid na kredit
- Published in
- Kategorija: Kredit/kamata/štednja/osiguranje
- Štampa , E-mail
Pitanje
Javljam se iz jedne evropske metropole, gdje Bošnjaci muslimani pokušavaju kupiti objekat koji će se koristiti kao mesdžid. Obzirom da grad u kome se nalazimo je dosta skup i nekretnine u njemu koštaju veliku količinu novca, koju mi objektivno govoreći i pored sve želja, nastojanja, odricanja i zalaganja ne možemo sakupiti, niti imamo priliku doći do finansiranja koje je dozvoljeno po Islamu, i jedini način na koji možemo obezbjediti finansiranje kupovine objekta jesu konvencionalni krediti. Ono što bih želio pojasniti ovdje jeste, da mi plaćamo dosta visoku kiriju objekta cca. 4000 KM mjesečno, i mi od toga na kraju dana nemamo ništa osim što koristimo prostor. Uvjek smo u stanju rizika i neizvjesnosti, jer vlasnika objekta u kojem se nalazimo može nam dati otkaz kada on to poželi (unaprijed nas obavjesti 6 mjeseci) tako da mi moramo izaći na ulicu, a na Zapadu je vrlo čudna situacija, kada džemat napusti objekat u kojem obitava, osim u slučaju da kupuje vlastiti objekat, postoji veliki rizik rasipanja toga džemata i njegovog gašenja, što opet za sobom povlači nesagledive posljedice.
Dakle, moje pitanje je, a imajući u vidu bar dio okolnosti u kojim obitavamo, da li nam je dozvoljeno uzeti konvencionalni kredit za kupovinu mesdžida, odnosno džamije i to samo u onom iznosu koji nam je potreban, nakon što iscrpimo sve svoje raspoložive resurse?
Odgovor
U situaciji u kojoj se nalazite, budući da niste u stanju kupiti prostor bez podizanja kredita, a u iznajmljenim prostorijama niste komotni kao u vlastitom prostoru, smatramo da možete podići kredit radi kupovine prostora za mesdžid, budući da ćete za dvadesetak ili nešto više godina otplatiti kredit i imati vlastiti prostor, a u tom vremenu biste za kiriju možda platili isti ili približan iznos novca, a opet ne biste imali vlastiti prostor. U spomenutom slučaju korisnije je uzeti kredit i kupiti prostor nego plaćati kiriju. Ako imate mogućnost pozajmiti novac od nekog muslimana na beskamatnoj osnovi, tako i postupite. Ako je moguće izbjeći kamatu, treba tako i postupiti.