Sarajevo, 12. maj 2011. (MINA) - U povodu stavova ministra obrazovanja i nauke Kantona Sarajevo Emira Suljagića, iznešenih u Oslobođenju od 11. maja 2011. godine, Ured muftije sarajevskog Huseina ef. Smajića izdao je saopćenje za javnost u kojem se kaže:
Ministar obrazovanja i nauke Kantona Sarajevo u svojim stavovima pokazuje da će nastaviti ignorirati i državu i autoritete koji mu, ideološki gledano, ne gode. Iako tvrdi da niko ne planira ukinuti vjeronauku, ignorira međudržavni ugovor koji je država potpisala sa Vatikanom koji precizira status vjeronauke. Time neke predmete čini jednakijim, ili preciznije rečeno, ideološki nepodobnim. Razlozi koje navodi su više nego cinični: prvo, spreman je diskriminirati 41.000 djece (oko 90% u Kantonu Sarajevo), zarad „prosjeka" onih kojima njegovo ministarstvo nije omogućilo da se upoznaju sa drugim vjerama.
Drugi razlog, sastoji se u pitanju ministara kakva je debata vođena kada je vjeronauka uvođena? Sloboda vjeroispovijesti i vjerskog obrazovanja je temeljno ljudsko pravo koje se u demokratskom društvu ne daruje po nečijoj volji i odluci, a garantiranju temeljnih prava ne predstoji debata i nečija milost, nego se ono stječe rođenjem. Inicijativa je došla od roditelja, ponuđena je svima. Odaziv od 95% za islamsku vjeronauku, a 99 % za katoličku i pravoslavnu vjeronauku na nivou cijele Bosne i Hercegovine govori da ti roditelji nemaju potrebe da debatiraju o ispunjavanju osnovnog ljudskog prava. Na volju roditelja ministar je uzvratio s pozicije moći, svojom odlukom. Odluka nije argument.
Država plaća vjeroučitelje, a vjerske zajednice definiraju nastavne planove, određuju sadržaj udžbenika i određuju potrebne kvalifikacije za vjeroučitelja/icu, ističe ministar. To je sasvim logično, jer neće valjda politička partija određivati nastavni plan i program vjeronauke, ili određivati školsku spremu? To što vjerske zajednice prave planove i programe za vjeronauku je rasterećenje i finansijska ušteda za ministarstvo, a na štampane udžbenike se plaća porez kao i na sve ostale. Vjernici državi plaćaju porez i pune joj budžet i po tom osnovu imaju pravo da im država omogući uživanje osnovnih ljudskih prava.
Ultimativnim stavom ministar je učinio predstavnike vjerskih zajednica građanima drugog reda. Vjerske zajednice, kao predstavnici vjernika, samo traže poštivanje ljudskih prava! Traže jednak tretman vjeronauke! Također, ministar kaže „želim još jednom pozvati vjerske zajednice da preciznije definišemo uslove pod kojima će se vjeronauka održavati i pravednije podijelimo teret, prava i obaveze." Država je servis građana. Građani imaju pravo da im djeca pohađaju vjeronauku i da taj predmet bude tretiran kao i ostali predmeti. Poziv Crkvi i vjerskim zajednicama mora dolaziti sa državnog nivoa, a ne od kantonalnog ministra. Da li je kantonalni ministar adekvatna adresa i zamjena za državu u reguliranju pozicije i statusa vjerskih zajednica i sloboda u državi? Ako je tako, onda vlast koja ga je izabrala treba obavijestiti vjerske zajednice da je državni predstavnik za pitanja vjerskih prava i sloboda ministar obrazovanja u Vladi Kantona Sarajevo. Ipak, samo rogobanost bh. zakonodavstva omogućila je kantonalnom ministru da se ponaša po principu: ja sam planirao da bude kako želim, a ostali mogu samo čekati da ih pozovem da pregovaraju oko svojih prava?
Treba li podsjećati da je vjeronauka simbol dostignute slobode, uskraćivane 45 godina komunističke vladavine. A sloboda je najveća ljudska vrijednost, pa otuda i tako brojne reakcije ljudi kojima se ugrožava sloboda. Odluka ministra je na nivou 1946. godine kada je vjeronauka na isti način ukinuta, jednostranom odlukom partijskog vrha, kaže se u saopćenju Ureda muftije sarajevskog.
Sarajevo, 12. maj 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio predsjednika Udruženja i GO ilmije, Mensura ef. Pašalića, potpredsjednike Zijada ef. Ljevakovića i Seada Durakovića, predsjednika Skupštine Vehida ef. Arnauta, generalnog sekretara Rifata Fetića i članove Glavnog odbora. Susretu je prisustvovao i dosadašnji predsjednik Muharem ef. Hasanbegović, kome je ovom prilikom odato priznanje za uspješno vođenje Ilmijje u proteklom periodu.
Predsjednik Udruženja Mensur ef. Pašalić je izvijestio reisu-l-ulemu da su danas održali konstituirajuću sjednicu GO, predstavio novoizabrano rukovodstvo i pojedinačno članove Glavnog odbora. On je istakao da će novo rukovodstvo Ilmije nastaviti kontinuitet u dosadašnjem radu i angažovati se na očuvanje jedinstva, autonomnosti, časti i ugleda Ilmijje.
Reisu-l-ulema je čestitao novom rukovodstvu na povjerenju koje im je ukazano i zaželio im uspjeh u budućem radu. Podsjetio je na dugu tradiciju Ilmijje koja je kroz teška vremena hrabro nosila i branila barjak Islama. Naglasio je da bitka za očuvanje postignutog ni danas ne prestaje, jer ulazimo u dinamičan razvoj Islamske zajednice u narednom periodu.
Na sastanku je bilo riječi i o jubileju - 100. godišnjici Ilmijje koja će se obilježiti naredne godine i načinu na koji će se to obilježiti, uz ostalo i publikovanjem posebne knjige o stotinu najznačajnijih alima toga perioda.
Sarajevo, 11. maj 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio u nastupnu posjetu otpravnika poslova ambasade Indonezije u BiH Sutaga Hadiwijota.
Reisu-l-ulema dr. Cerić je informirao Sutaga Hadiwiyota o aktivnostima Islamske zajednice u BiH i zaželio mu uspješnu diplomatsku karijeru u Bosni i Hercegovini. Reisu-l-ulema je u razgovoru podsjetio i na značaj Istiklal džamije u Sarajevu koja je poklon indonežanskog naroda i koja služi svojoj svrsi.
Otpravnik poslova Republike Indonezije je zahvalio reisu-l-ulemi na prijemu i iskazao spremnost za saradnju i poštovanje prema Islamskoj zajednici u BiH.
Sarajevo, 7. maj 2011. (MINA) - Svečanom akademijom danas je ispraćena 461. generacija maturanata i 29. generacija maturantica Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu.
Ove godine, ovu, jednu od najstarijih odgojno-obrazovnih ustanova u Evropi, završilo je 47 mladića i 54 djevojke.
Svečana akademija je održana u Gazi Husrev-begovoj džamiji. Na početku se obratio direktor Medrese Zijad ef. Ljevaković, a nakon prigodnog programa, na kraju se obratio reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić, čestitajući uspjeh maturantima i zaželivši im uspjeh u daljem školovanju i životu.
Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić uručio je priznanje „Alem bosanskog gazije" akademiku Ejupu Ganiću. Priznanje je uručeno na svečanosti koja je večeras, 02. maja 2011. godine, održana u Domu Oružanih snaga Bosne i Hercegovine u Sarajevu u prisustvu najviših predstavnika IZ...
Sarajevo, 28. april 2011. (MINA) - Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini pod predsjedavanjem reisu-l-uleme dr. Mustafe Cerića održao je danas u Sarajevu prvu redovnu sjednicu u novom sazivu. Pored zamjenika reisu-l-uleme hafiza Ismeta ef. Spahića, članova Rijaseta i muftija, sjednici je prisustvovao i predsjednik Sabora Islamske zajednice Safet Softić.
Na početku današnje sjednice novoizabrani članovi Rijaseta: muftija zenički mr. Ejub Dautović, dr. Fikret Karčić i Husein Smajlović položili su svečanu zakletvu pred predsjednikom Sabora Islamske zajednice Safetom Softićem.
Rijaset Islamske zajednice razmotrio je Nacrt Uredbe o derviškim redovima, a nakon diskusije i prijedloga koje su u ime Tarikatskog centra na sjednici Rijaseta iznijeli šejh Sirija Hadžimejlić, šejh Halil Brzina i šejh Sead Halilagić, Rijaset je donio zaključak da se nastave aktivnosti oko normiranja i pozicioniranja derviških redova i Tarikatskog centra unutar Islamske zajednice.
Na sjednici Rijaseta je predstavljen i analiziran Prijedlog Prvog izvještaj o islamofobiji, diskriminaciji i netoleranciji na području Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini. Rijaset Islamske zajednice je prihvatio Prijedlog Izvještaja o islamofobiji i diskriminaciji, koji će nakon ugrađenih sugestija i prijedloga biti prezentiran javnosti i dostavljen na uvid domaćim i međunarodnim institucijama za zaštitu ljudskih prava.
Rijaset Islamske zajednice prihvatio je informaciju o realizaciji zaključka sa prošle sjednice Rijaseta, održane 16. marta 2011. godine, o dodjeli priznanja „Alem bosanskog gazije". Priznanje se dodjeljuje osobama koje svojim ustrajnim i nepokolebljivim djelovanjem rade za dobrobit bošnjačkog naroda, muslimana i države Bosne i Hercegovine. Prvi nosilac ovog priznanja bit će akademik Ejup Ganić.
Svečanost dodjele priznanja „Alem bosanskog gazije" akademiku Ejupu Ganiću održat će se 02. maja 2011. godine u Domu Oružanih snaga BiH u Sarajevu. Priznanje će uručiti reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić, saopćeno je iz Službe za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.
Sarajevo, 27. april 2011. (MINA) - Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini u povodu medijskih izvještaja da je na sastanku u Karađorđevu razgovarano o Islamskoj zajednici i izboru Reisu-l-uleme izdala je saopćenje za javnost u kojem se kaže:
- Pitanje izbora reisu-l-uleme je isključivo interno pitanje Islamske zajednice i muslimana koje se vrši u skladu sa propisanim procedurama i normativnim aktima Islamske zajednice. Svi oni koji ovo pitanje pokušavaju smjestiti u drugačiji kontekst, te oni koji skoro dvije godine prije provođenja izbora šire različite špekulacije i kreiraju ambijent tenzija i sukoba nisu dobronamjerni prema muslimanima i Islamskoj zajednici, ugrožavaju njen normalan rad i stabilnost. Bez sumnje, protagonisti takvih priča imaju nečasne ciljeve i interese, a oni koji nesvjesno učestvuju u tome ili nasjedaju na takve provokacije rade na štetu Islamske zajednice i muslimana Bošnjaka.
Islamska zajednica s nevjericom prihvata medijske izvještaje da je na sastanku predsjednika država BiH, Turske i Srbije u Karađorđevu bilo riječi o Islamskoj zajednici i izboru Reisu-l-uleme, odnosno da najviši državni i politički predstavnici tri države nisu imali važnijih i korisnijih tema za razgovor. Da li je Islamska zajednica i izbor Reisu-l-uleme glavno regionalno i evropsko političko i državno pitanje da to bude predmet razgovora na predsjedničkom nivou? Ako je zaista tačna ta informacija, učesnici sastanka u Karađorđevu su grubo prekršili autonomiju i slobodu Islamske zajednice, umiješali se u njena interna pitanja i pogazili temeljna prava muslimana Bošnjaka. Ako su tačni medijski izvještaji, ova činjenica izaziva duboku zabrinutost Islamske zajednice i najoštriju osudu.
Ukoliko je priča o Islamskoj zajednici na tom sastanku otvarana, Islamska zajednica vjeruje da državni i politički predstavnici tri države, posebno Bosne i Hercegovine, na ovaj način pažnju javnosti skreću s temeljnih problema države Bosne i Hercegovine, kao što su podrivanje pravosudnog i sigurnosnog sistema, efikasno funkcioniranje zakonodavne i izvršne vlasti i što hitnije ispunjavanje uvjeta za priključenje Evropskoj uniji i članstvo u NATO savezu. Državni funkcioneri i politički predstavnici izabrani su da rješavaju probleme i teškoće države i naroda, a ne da se bave Islamskom zajednicom i njenim unutarnjim pitanjima. Bavljenje unutarnjim pitanjima Islamske zajednice bez dopuštenja muslimana kroz propisanu proceduru, predstavlja drsku uzurpaciju prava muslimana da imaju slobodnu i autonomnu Islamsku zajednicu čije najviše vjerske autoritete neće birati politički ili državni centri moći u zemlji ili inostranstvu.
Prema medijskim izvještajima na sastanku Abdulaha Gula predsjednika Republike Turske, Borisa Tadića predsjednika Republike Srbije i članova Predsjedništva Bosne i Hercegovine Bakira Izetbegovića, Željka Komšića i Nebojše Radmanovića, koji je održan 26. 04. 2011. godine u Karađorđevu u Srbiji, bilo je govora o Islamskoj zajednici, izboru Reisu-l-uleme i navodnoj kandidaturi Muamera ef. Zukorlića na tu poziciju što ne bi bilo po volji Srbiji i Turskoj, kaže se u saopćenju Službe za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.
Reisu-l-ulema posjetio udruženje „Srce za djecu koja boluju od raka" i hematoonkološko odjeljenje
Sarajevo, 25. april 2011. ( MINA) - Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić sa suprugom Azrom hanumom posjetio je danas Udruženje „Srce za djecu koja boluju od raka", a potom i djecu koja se trenutno liječe na Hematoonkološkom odjeljenju Pedijatrijske klinike u Sarajevu.
Razgovor u Udruženju
U prostorijama Udruženja, Lejla Kamerić, predsjednica Udruženja sa aktivistima koji vode ovo Udruženje upoznala je reisu-l-ulemu da je Udruženje osnovano 2003. godine, a od oktobra te godine je i članica ICCCPO-a, svjetske konfederacije roditelja djece oboljele od raka.
Na Hematoonkološkom odjeljenju u Sarajevu godišnje se liječi od 40 do 55 oboljele djece iz BiH.
S obzirom da je liječenje težak i mukotrpan proces, a dokazano je da prisustvo porodice utiče na mogućnost izlječenja, Udruženje je pokrenulo realizaciju izgradnje „Roditeljske kuće" koja će omogućiti boravak roditelja uz bolesnu djecu.
Zahvalnica Udruženja reisu-l-ulemi
Reisu-l-ulema dr. Cerić je podržao ovaj projekat i apelovao na sve one koji su u mogućnosti da ga pomognu. Reisu-l-ulema dr. Cerić i njegova supruga danas su postali i počasni članovi ovog Udruženja te i na ovaj način pružili moralnu podršku realizaciji projekta „Roditeljska kuća". Predsjednica Udruženja Lejla Kamerić uručila reisu-l-ulemu Zahvalnicu Udruženja, kao znak zahvalnosti za njegovu podršku projektima Udruženja.
Na Hematoonkološkom odjeljenju
Reisu-l-ulema i njegova supruga potom su posjetili Klinički centar univerziteta u Sarajevu gdje ih je na Hematoonkološkom odjeljenju Pedijatrijske klinike dočekao generalni direktor Faris Gavrankapetanović sa saradnicima. Zajedno su obišli odjeljenje koje ispunjava visoke svjetske standarde i tom prilikom reisu-l-ulema je djeci koja se liječe darivao simbolične poklone.
I u razgovorima kojima su prisustvovali i predstavnici Udruženja „Srce za djecu oboljelu od raka", data je podrška projektu izgradnje Roditeljske kuće i naglašena potreba da se u rješavanje toga uključe opština, grad, druga udruženja i pojedinci koji mogu na bilo koji način pomoći.
Sarajevo, 22. april 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić imamio džumu namaz i održao hutbu u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu.
MINA u cijelosti prenosi hutbu reisu-l-uleme:
إن الحمد لله، نحمده و نستعينه و نستغفره، و نعوذ بالله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا، من يهد الله فلا مضلّ له، و من يضلله فلا هادي له، و أشهد أن لا إله إلاّ الله وحده لا شريك له, و أشهد أن محمداً عبده و رسوله. قال تعالي: وَقَالَ الْمَلِكُ إِنِّي أَرَى سَبْعَ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعَ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ يَا أَيُّهَا الْمَلأُ أَفْتُونِي فِي رُؤْيَايَ إِن كُنتُمْ لِلرُّؤْيَا تَعْبُرُونَ. قَالُواْ أَضْغَاثُ أَحْلاَمٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِيلِ الأَحْلاَمِ بِعَالِمِينَ . وَقَالَ الَّذِي نَجَا مِنْهُمَا وَادَّكَرَ بَعْدَ أُمَّةٍ أَنَاْ أُنَبِّئُكُم بِتَأْوِيلِهِ فَأَرْسِلُونِ . يُوسُفُ أَيُّهَا الصِّدِّيقُ أَفْتِنَا فِي سَبْعِ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعِ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ لَّعَلِّي أَرْجِعُ إِلَى النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَعْلَمُونَ . قَالَ تَزْرَعُونَ سَبْعَ سِنِينَ دَأَبًا فَمَا حَصَدتُّمْ فَذَرُوهُ فِي سُنبُلِهِ إِلاَّ قَلِيلاً مِّمَّا تَأْكُلُونَ . ثُمَّ يَأْتِي مِن بَعْدِ ذَلِكَ سَبْعٌ شِدَادٌ يَأْكُلْنَ مَا قَدَّمْتُمْ لَهُنَّ إِلاَّ قَلِيلاً مِّمَّا تُحْصِنُونَ. ثُمَّ يَأْتِي مِن بَعْدِ ذَلِكَ عَامٌ فِيهِ يُغَاثُ النَّاسُ وَفِيهِ يَعْصِرُونَ. (12:43-49)
Draga braćo i sestre, Kur'an-i azimušan na različite načine saopćava Božansku objavu o Stvoritelju, o svijetu i o čovjeku. O Stvoritelju Kur'an jednostavno kaže: قل هو الله احد (Reci: „Bog je Jedan"); o stvaranju svijeta Kur'an samo podsjeća: وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالْحَقِّ وَيَوْمَ يَقُولُ كُن فَيَكُونُ („Allah je onaj koji je stvorio nebesa i zemlju sa jasnom namjerom tako što je u jednom trenutku rekao: Budi i to bī").
No, kad je riječ o čovjeku Kur'an mu se obraća na mnogo načina, kao što su imperativ naredbe i zabrane, ali i molba i savjet da živi moralnim životom. Znajući da neke istine čovjek najlakše pamti kroz istinitu priču, Kur'an se obraća čovjeku na način najljepših priča, odnosno kazivanja (أحسن القصص), koje imaju za cilj da kod čovjeka probude želju da bude plemenit i dobar.
Jedno od najljepših i najpoučnijih kur'anskih kazivanja je kazivanje o Jusufu Alejhisselamu, sinu Jakubovom, kojem je posvećena cijela dvanaesta sura, kao najduže kazivanje o jednoj ličnosti u Kur'anu. Sto jedanaest ajeta u suri Jusuf govore o Jusufovom, a.s., djetinjstvu, njegovoj mladosti te odnosu njegovog oca Jakuba i njegove braće prema njemu. Zbog svoje ljepote i dobrote, Jusuf, a.s., postaje žrtva ljubomore svoje vlastite braće, koji ga odvode od oca Jakuba, koji je u svom sinu Jusufu prepoznao božanske znakove. Jusufova zavidna braća uspijevaju fizički odvojiti Jusufa od njegovog oca, ali otac i sin ostaju u duhovnoj vezi koja je jača od fizičke. Jakub zna da je Jusuf živ, unatoč vijesti da su ga pojeli vukovi, jer osjeća miris njegove košulje, jer zna da su ga braća izdala.
Opet zbog svoje ljepote i dobrote, Jusuf, a.s., postaje žrtva klevete gazdarice koja ga lažno optužuje za preljubu iako je njegova košulja bila poderana straga a ne sprijeda. - Gospodaru moj, draža mi je tamnica od ovoga na što me one navraćaju... (قال ربّ السجن أحبّ إليّ ممّا يدعونني إليه ). I tako se Jusuf, a.s., nađe u zatvoru ni kriv ni dužan, osim što je bio lijep po izgledu i dobar po duši.
No, i u zatvoru Jusuf, a.s., je bio slobodan da tumači snove svojim drugovima od kojih je jednog zamolio, kad je izlazio iz zatvora, da ga spomene kod vladara i da mu objasni da je on nevin u zatvoru. Međutim, drug je zaboravio Jusufa sve dok egipatski vladar nije zatražio da mu se protumači san o sedam debelih i sedam mršavih krava, te o sedam zelenih klasova i sedam drugih sasušenih. Niko mu od njegovih dvorskih mudraca nije znao protumačiti te „bajkovite snove".
Kada je to čuo Jusufov zatvorski drug, kojeg je Jusuf zamolio da ga spomene kod njegovog gospodara, sjetio se Jusufa, a.s., i njegovog božanskog dara da tumači snove u kojima su važne poruke i zato mu se vraća i ovako obraća:
- „Jusufe, o prijatelju, protumači nam šta znači: sedam mršavih krava pojede sedam debelih; i sedam klasova zelenih i sedam drugih sasušenih, pa da se vratim ljudima, da bi oni saznali". „Sijaćete sedam godina uzastopno" - reče -„pa ono što požanjete u klasu ostavite, osim ono malo što ćete jesti, jer će poslije toga doći sedam teških koje će pojesti ono što ste za njih pripremili, ostaće jedino ono malo što ćete za sjetvu sačuvati. Zatim će, poslije toga, doći godina u kojoj će ljudima kiše u obilju biti i u kojoj će cijediti". (Kur'an, 12:46-49).
Nije nam poznato šta ovovremeni kraljevi i vladari sanjaju i da li uopšte sanjaju osim o svojim kraljevinama i vladanjima, ali nam je evo poznato kako je Jusuf, a.s., protumačio sedam prvih i sedam drugih od ukupno četrnaest stoljeća muslimanske povijesti, a to je da su muslimani „sijali sedam stoljeća uzastopno i ono što su želi u klasu su ostavljali, osim ono malo što su jeli, jer su znali da će poslije toga doći sedam teških stoljeća koje će pojesti ono što su oni pripremili, te da će ostati samo ono malo što će služiti za daljnu sjetvu".
Dakle, prvi radni, rodni i plodni ciklus od sedam stoljeća muslimanske povijesti punio je i napunio svjetske hambare naukom, kulturom i civilizacijom tako da su muslimani od toga mogli živjeti i preživjeti drugi ciklus od sedam teških stoljeća koji su sve pojeli osim „ono malo što je ostalo za sadašnju i buduću sjetvu".
Da, tako je, muslimani su ušli u trideset drugu godinu novog, trećeg ciklusa svoje povijesti koja može biti samo kao prvi ciklus, a to je sjetva zdravog sjemena koje će davati plodove kojima će se puniti svjetski hambari naukom, kulturom i civilizacijom, koja treba obnoviti vezu između Stvoritelja i stvorenja, koja treba da ustanovi moralne vrijednosti ljudskog poštenja i časti, koja treba da oslobodi čovjeka od ropstva i bijede, koja treba da vrati nadu čovječanstvu u uspjeh na ovome i spas na drugome svijetu.
To je naše tumačenje onoga što se danas događa u muslimanskom svijetu, a to je da muslimani ne mogu više živjeti od davne i slavne prošlosti, koju je pojela njihova nedavna i neslavna prošlost, već da moraju graditi i praviti svoju slavnu sadašnjost i budućnost vlastitim trudom i radom te da se njihovi međumuslimanski odnosi moraju zasnivati na principima slobode i prava svakog pojedinca i svakog naroda. To je ono što je rahmetli Alija Izetbegović poručio muslimanskom svijetu još 1390, odnosno 1970. god., kad je rekao:
- Iz psihologije našeg javnog mišljenja treba eliminirati dvije stvari: vjeru u čuda i očekivanje tuđe pomoći.
Čuda ne postoje, osim onih koja stvaraju ljudi radom i znanjem. Nema nikakvog mehdije koji će čudotvornim putem otjerati neprijatelje, ukloniti bijedu i posijati prosvjetu i blagostanje. Mehdija je ime za našu lijenost, ili još više, za lažnu nadu, koja raste iz osjećaja naše nemoći u situaciji kada je veličina teškoća i problema u potpunom nesrazmjeru s mogućnostima i sredstvima borbe.
Pouzdanje u tuđu pomoć drugi je oblik sujevjerja. Ušlo nam je u naviku da među pojedinim neislamskim zemljama tražimo i nalazimo ili nesebične prijatelje ili zaklete neprijatelje, i to smo nazvali našom vanjskom politikom. Kada shvatimo da, ustvari, nema ni pravih prijatelja ni pravih neprijatelja i kada za sve nedaće budemo više krivili sebe, a manje „paklene planove neprijatelja", bit će to znak da je počela naša zrelost i da dolazi doba s manje nevolja i razočarenja. Uostalom, čak i kada bi bilo onih koji bi bili spremni da daju pomoć bez nerazmjernih političkih i materijalnih protuusluga, to ne bi moglo bitno izmijeniti naš položaj. Jer, bogatstvo se ne može uvesti u jednu zemlju. Ono se mora stvoriti u njoj samoj na bazi vlastitog rada. Ono što želimo postići, moramo uraditi sami. Niko to neće i ne može učiniti umjesto nas - rekao je rahmetli Alija Izetbegović.
Zar ovo nije bosanski glas koji je bio dovoljno glasan da probudi muslimanski svijet, koji je počeo da shvata da je prošlo vrijeme potrošnje stečenog te da je došlo vrijeme kad se mora raditi i živjeti od vlastitog proizvoda i da se sa vlastitim žrtvama daje doprinos za progres čovječanstva.
Dakako, to važi i za nas ovdje i sada da dobro shvatimo i prihvatimo našu ulogu na početku ovog trećeg ciklusa muslimanske povijesti, kao poziv na samopouzdanje u rješavanju bitnih pitanja za naš opstanak i ostanak ovdje i sada u europskom civilizacijskom krugu, kao svjesni muslimani i savjesni Europljani.
I za nas važi poruka da nema čuda i da nema pomoći niotkuda, osim od naše vlastite vjere u Boga i vlastitog rada tako da budemo uvijek i na svakom mjestu najbolji u svom poslu.
Posebno, kreativnost i sposobnost da rješavaju probleme od javnog interesa treba da imaju oni koji su zaduženi da brinu, ne samo o sebi, već i o svima onima pred kojima su se zakleli da će raditi za njihovo dobro, savjesno i odgovorno.
Nažalost, sve više je vidljivo da se kreativnim i nadarenim mladićima i djevojkama sa najboljim diplomama ne daje prilika da svoje talente ugrađuju u javno dobro i da proizvode nove vrijednosti za naše društvo. Sve više je onih koji kucaju na zaključana vrata javnih ustanova iza kojih sjede bezvoljni, nekreativni i sebični ljudi, kojima je dovoljan njihov zajamčeni lični interes. Naravno, to stanje je neodrživo zato što je nepravedno i zato što se svako društvo, pa tako i naše, mora kretati i mijenjati u interesu onih koji dolaze a ne u interesu onih koji odlaze, ili treba da odu.
Nedopustivo je da među nama živi tako veliki broj nezbrinutih starica i staraca, usamljenih majki šehida, nezaposlenih porodica, zapuštenih sela, zaboravljene nepismene djece, kojima je nedostupna osnovna škola.
Nedopustiv je nemarni odnos prema pojavama nasilja u porodici; ne može se opravdati raširenost upotrebe droge i alkohola u osnovnim i srednjim školama; nije moguće prešutjeti pojavu, koju svi znaju, ali o njoj ne smiju da govore, a to je da neki profesori na fakultetima ovdje u Sarajevu, ali u drugim mjestima, dolaze pred studente mrtvi pijani. To su pitanja o kojima moramo jasno i glasno progovoriti i sa njima se iskreno i hrabro suočiti. Treba dati priliku onima koji hoće, znaju i mogu raditi na socijalnom, mentalnom i moralnom ozdravljenju našeg društva. Treba vjerovati u dobro i raditi da se dobro ostvari u svakom čovjeku za opće dobro!
Allahu Svemoćni, osnaži nas da budemo dorasli izazovima ovog vremena!
Allahu Sveznajući, pouči nas kako da sami sebi pomognemo u rješavanju naših pitanja života i smrti!
Allahu Milostivi, omili nam rad i trud na vlastitom oporavku od slabosti, od bolesti i od bijede! Amin!
Sarajevo, 22. april 2010. (MINA) - Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić povodom katoličkog blagdana Uskrsa uputio je čestitku nadbiskupu vrhbosanskom kardinalu Vinku Puljiću.
U čestitki reisu-l-uleme se kaže :
-Vaša eminencijo, kardinale Puljiću, želim Vama i svim katolicima u BiH da Uskrs provedete sa svojim najbližima i najmilijima u blagostanju, sreći i s puno duhovne radosti.
Uvjeren sam da svjetlo ovog blagdana, koje katolici doživljavaju na poseban način, osjećaju i svi drugi ljudi dobre volje u Bosni i Hercegovini.
Želim da uskrsno slavlje provedete u duhovnom miru, razumijevanju i toleranciji među vjernicima, prijateljima i komšijama i da ono potakne nadu u bolji život svih građana naše domovine Bosne i Hercegovine.
Čestitka povodom Vaskrsa
Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić uputio je mitropolitu dabrobosanskom Nikolaju čestitku u povodu pravoslavnog blagdana Vaskrsa.
U čestitki reisu-l-uleme se kaže:
- Povodom predstojećeg pravoslavnog blagdana, Vama i svim pravoslavcima u Bosni i Hercegovini šaljem iskrene čestitke sa željom da ga provedete sa puno duhovne radosti, u lijepom raspoloženju, moleći Boga da svim ljudima podari svoju dobrotu, blagostanje i mir.
Želim da ga dočekate i obilježite u toplini vjere, molitve i nade za bolje sutra svih građana u Bosni i Hercegovini.