Sarajevo, 28. oktobar 2011. (MINA) - Povodom razornog zemljotresa koji je zadesio sjeveroistočni dio Turske, danas je u svim džamijama na području Rijaseta, u domovini i dijaspori, poslije džume-namaza organizirana sergija - prikupljanje pomoći bratskom narodu Turske koji je zahvaćen katastrofalnim zemljotresom.
Po nalogu reisu-l-uleme dr. Mustafe Cerića, pored današnje sergije i u naredni petak, 4. novembra 2011. godine, također u svim džamijama u domovini i dijaspori, poslije džume-namaza organizirat će se prikupljanje pomoći nastradalim u zemljotresu.
Turski narod zavređuje našu neizmjernu ljubav i poštovanje, a kada biva pogođen bilo kakvim nepogodama, zavređuje našu, svesrdnu moralnu i materijalnu pomoć i podršku.
Sarajevo, 28. oktobar 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio Samija Aghila otpravnika poslova Ambasade Libije u Sarajevu.
Otpravnik poslova libijske ambasade u Sarajevu je obavijestio Reisu-l-ulemu o trenutnom stanju u Libiji i iskazao želju za sadnjom islamskih institucija.
Reisu-l-ulema je zahvalio otpravniku poslova na posjeti i zaželio da libijski narod izađe pobjednik u ovim iskušenjima te da se odnosi islamskih institucija Libije i Islamske zajednice u BiH razvijaju na obostrano povjerenje i za dobrobit mira, sigurnosti i prosperiteta kako u Libiji tako i u Bosni i Hercegovini.
- Mi smo sigurni da slobodoljubivi libijski narod, kome se Allah smilovao nakon što je uspješno savladao mnoga iskušenja i prepreke neće upasti u zamku osvete, već da će raditi na praštanju i pomirenju i izabrati puteve saradnje u opštem interesu i na dobrobit miroljubivog i slobodoljubivog libijskog naroda, rekao je između ostalog u razgovoru reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić.
Sarajevo, 28. oktobar 2011. (MINA) - Danas je nakon džume namaza u svim glavnim džamijama u Bosni i Hercegovini klanjana salatu dženazeti-l-gaib, dženaza u odsutnosti, saudijskom princu Sultanu bin Abdulazizu Al Saudu.
Merhum Sultan bin Abdulaziz Al Saud je nastojao činiti dobro, brinuti se o siromašnima gdje god bili, u Kraljevini Saudijskoj Arabiji i izvan nje, interesirao se o stanju muslimana, jačao njihove pozicije, podržavao njihove odgojne, obrazovne i kulturne projekte, a naročito u zemljama Balkana, Bosni i Hercegovini posebno koja je imala sreću u njegovom dobročinstvu i kontinuiranoj podršci na različitim poljima.
Sarajevo, 27. oktobar 2011. (MINA) - U povodu posljednjih slučajeva kršenja prava muslimanki s maramom u sektoru zapošljavanja i javnog nastupa, Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini izdala je saopćenje u kojem se kaže:
- Poštivanje prava i nediskriminacija muslimanki koje nose maramu nije samo važno pitanje za Islamsku zajednicu u Bosni i Hercegovini nego za svako društvo kojem je stalo do poštivanja ljudskih prava i ljudskog dostojanstva, ravnopravnosti i slobode. To je test za naše društvo u kojem treba da pokažemo koliko smo se oslobodili predrasuda, koliko cijenimo moral i vrline, stručnost i odgovornost ljudi, a koliko nismo opterećeni vjerom drugog čovjeka, njegovim ličnim uvjerenjima i religijskom praksom. To je test kojim se svjedoči principijelnost u zagovaranju slobode i jednakog prava za svakog čovjeka. Zato će svaki istinski demokrata, dobronamjeran čovjek i društvo oslobođeno predrasuda, onaj kome je stalo do pune ravnopravnosti i poštivanja ljudskog dostojanstva jasno osuditi i suprotstaviti se diskriminaciji i marginalizaciji bilo kojeg čovjeka ili žene, posebno zbog njihovih vjerskih uvjerenja i prakse. Islamska zajednica je to osuđivala i osuđivat će, pružat će zaštitu obespravljenim, poniženim, diskriminiranim i progonjenim i tražiti da se njihova prava i ljudsko dostojanstvo u punom kapacitetu poštuju.
Brojni međunarodni mehanizmi o ljudskim pravima štite ljudsko dostojanstvo: „Sva ljudska bića rađaju se slobodna i jednaka u dostojanstvu i pravima." (Član 1 Opće deklaracije o ljudskim pravima UN, 1948). „Niko ne smije biti predmet prisile što bi umanjilo njegovu slobodu da ima vjeru ili uvjerenje po vlastitom izboru... Niko ne smije biti predmet diskriminacije od strane bilo koje države, institucije, grupe osoba ili osobe na temelju vjere ili drugog uvjerenja." (Deklaracija o eliminaciji svih oblika netolerancije i diskriminacije na temelju religije ili uvjerenja, UN 1981)
"Unija će poštivati kulturnu, vjersku i jezičku raznolikost." (Član 22 Povelje Evropske unije o temeljnim pravima). Direktiva 2000/78/EC i Direktiva 2006/54/EC tretiraju jednak tretman muškaraca i žena pri zapošljavanju i radu na području Evropske unije i eliminaciju direktne i indirektne mogućnosti vršenja diskriminacije u zapošljavanju.
Zakon o slobodi vjere i pravnom položaju crkava i vjerskih zajednica u BiH, u članu 2 definira da „diskriminacija, zasnovana na vjeri ili uvjerenju, označava svako isključivanje, ograničavanje, davanje prednosti, izostavljanje ili svako drugo razlikovanje koje je zasnovano na religiji ili uvjerenju, a koje ima cilj ili se njime može postići - direktno ili indirektno, namjerno ili nenamjerno - ukidanje ili umanjivanje priznanja, jednakog uživanja i ostvarivanja ljudskih prava i osnovnih sloboda u građanskim, političkim, ekonomskim, socijalnim i kulturnim stvarima."
Podsjećamo na izjavu Thomasa Hammarberga, komesara Vijeća Evrope za ljudska prava, 08. 03. 2010.: „Zabrana burke i nikaba neće osloboditi žene ali bi mogla voditi njihovom daljem otuđenju u evropskim društvima... Snažno reagujemo protiv svakog režima koji zakonom propisuje da žene moraju nosti takvu odjeću, ali naše protivljenje takvim represivnim metodama ne treba da vodi zabrani te odjeće u drugim zemljama jer bi to probudilo ozbiljna pitanja o usklađenosti te odluke s međunarodnim standardima ljudskih prava." On je podvukao da oni koji se zalažu za generalnu zabranu burke i nikaba nisu ničim uspjeli da dokaže da ta odjeća podriva demokratiju, sigurnost, javni red i moral.
Asma Jahangir, specijalna izvjestiteljica o slobodi vjere i ubjeđenja UN-a, u izvještaju iz januara 2006. godine, iz perspektive ljudskih prava, navela je opće kriterije pomoću kojih je moguće procijeniti da restrikcije i zabrane vjerskih obilježja nisu kompatibilne sa međunarodnim ljudskim pravima. Ti indikatori, između ostalog, su sljedeći: ograničenja koja onemogućavaju slobodu pojedinca da izražava svoju vjeru ili ubjeđenje; ograničenja koja za cilj imaju, ili dovode do bilo vidljive diskriminacije bilo kamuflirane podjele koja zavisi od religije ili ubjeđenja; ograničenja kod kojih dužna pažnja nije posvećena specifičnim odlikama određenih vjera ili ubjeđenja, npr. čini se da opća zabrana više utječe na određenu vjeru koja propisuje nošenje nekih odjevnih predmeta nego na neke druge vjere ili ubjeđenja koja nemaju poseban naglasak na tome, kaže se u saopćenju Službe za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.
Sarajevo, 18. oktobar 2011. (MINA) - Članovi Inicijativnog odbora za osnivanje udruženja „Liga za Sandžak" posjetili su danas reisu-l-ulemu dr. Mustafu Cerića.
Oni su upoznali reisu-l-ulemu o svojim osnivačkim planovima i iznijeli svoje viđenje ukupnih prilika u Sandžaku i odnos zvaničnog Sarajeva prema tome.
Zahvalili su reisu-l-ulemi na njegovoj svesrdnoj podršci Bošnjacima u Sandžaku i njihovim legitimnim predstavnicima.
Reisu-l-ulema je podržao i ovu, kao i sve inicijative koje imaju za cilj panbošnjačko osvješćivanje i preuzimanje odgovornosti za nacionalna, kulturna i vjerska pitanja Bošnjaka ma gdje oni bili.