Sarajevo, 30. avgust 2011. (MINA) - Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić priredio je u utorak navečer u Atriju Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu tradicionalni bajramski prijem.
Prijemu su prisustvovali predstavnici katoličke, pravoslavne i jevrejske zajednice, dužnosnici Islamske zajednice, nosioci državne vlasti, predstavnici političkih stranaka, kulturnih i drugih institucija, predstavnici međunarodne zajednice u BiH, ambasadori akreditirani u BiH i brojni drugi ugledni gosti.
Na prijemu je bio i ministar vanjskih poslova Republike Turske Ahmet Davutolu i turski reis Mehmed Gomez.
Brojnim prisutnim reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić obratio se sljedećim riječima:
-Hvala Vam što ste se odazvali našem pozivu da nas počastite svojim prisustvom na ovom našem tradicionalnom bajramskom prijemu kako biste s nama podijelili radost i blagoslov ramazana, mjeseca posta koji muslimane uči da nikada ne trebaju živjeti samo za sebe i da njihov mir, blagostanje i sreća zavisi od mira, blagostanja i sreće onih koji s njima i uz njih žive.
Zahvaljujem se na mnogobrojnim pismenim bajramskim čestitkama od pojedinca, privatnih i državnih institucija u kojima se iskazuje poštovanje prema muslimanima i njihovim legitimnim i legalnim predstavnicima.
Ramazan ove godine pamtit ćemo i po dobrom srcu naših ljudi, koji su za gladnu Somaliju ukupili oko četristo hiljada maraka, kao i po mnogim domaćim humanim akcijama da se gladni nahrane, da se nezbrinuti zbrinu te da se ne zaboravi komšija za kojeg se moramo brinuti kao uvjet valjanosti naše vjere.
Osim u Prnjavoru, gdje je došlo do skrnavljenja nekoliko nišana u tamošnjem haremu i u Živinicama gdje su nepozvane i nepoznate osobe sa kamerama narušile kućni red u džamiji, ovogodišnji ramazan je prošao u miru i zadovoljstvu muslimana širom naše domovine.
Osjećam potrebu da istaknem da su u Prnjavoru općinski organi odmah reagovali na poziv Medžlisa IZ-e u Prnjavoru tako što su pronašli počinioce krivičnog djela u haremu džamije i što je tamošnji načelnik općine Prnjavor osobno došao na lice mjesta i osigurao novac za obnovu porušenih nišana. To je lijep primjer odnosa državnih organa prema imovini i vrijednostima Islamske zajednice.
No, u slučaju kršenja kućnog reda u džamiji u Živinicama, policija, prema izvještaju džematskog odbora, nije postupila profesionalno, jer je pokazala pristrasnost i nije uvažila prigovor vjernika da im je narušen kućni red u džamiji, kojeg svaka džamija drži na vidnom mjestu, te da im je narušen duševni mir za vrijeme noćne molitve. To je loš primjer odnosa državnih organa prema imovini i vrijednostima Islamske zajednice. Islamska zajednica je prinuđena da slučaj kršenja kućnog reda u džamiji u Živinicama prijavi nadležnim sudskim organima kako se takvi slučajevi ne bi više nigdje dogodili i kako bi svi vjernici koji dolaze u džamiju da obave namaz bili mirni i sigurni.
Islamska zajednica vjeruje u vladavinu prava, jer tamo gdje se ne priznaje vladavina prava, vlada nepravda i širi se strah kod ljudi. Jer, tamo gdje nema vladavine prava svaki čovjek postaje zakon za sebe. U tom slučaju, pohota ili strast postaje zakon, zavist ili ljubomora postaje zakon, pohlepa ili bolesna ambicija postaje zakon, samovolja ili despotija postaje zakon, samoljublje ili bezobzirnost postaje zakon, zbog kojeg se ruši sistem zakonskih i moralnih vrijednosti i tako ugrožava društveni mir i državni suverenitet.
Vladavina prava ima moć da spriječi, da zaustavi i da ispravi nepravdu. Bez vladavine prava, sve vrste bezakonja i remećenje reda i mira su moguće u društvu. Vladavina prava obavezuje ljude da ispunjavaju svoje dužnosti prema državi, koja je, prema tome, dužna da štiti građanska prava i slobode.
Ne treba naglašavati da će ovogodišnji Bajram u Sarajevu ostati upamćen po prisustvu našeg prijatelja, našeg dosta, ministra vanjskih poslova Republike Turske dr. Ahmeda Davutoglua, ali treba reći da je dr. Davutoglu, meni osobno, više od prijatelja, jer ga osjećam kao rođaka, koji je više od tri godine brinuo o mojoj porodici u Kuala Lumpuru, gdje smo zajedno radili na Međunarodnom islamskom univerzitetu, zato što sam se ja 1993. godine vratio u Sarajevo da pomognem svom narodu u borbi za opstanak. Zato mi dozvolite da iskoristim ovu priliku i da se zahvalim svom dostu i rođaku dr. Ahmedu Davutogluu za brigu o mojoj porodici i da vam otkrijem jednu tajnu, a ta je da je prof. Davutoglu, dok smo kod maleziskog ministra Anvara Ibrahima održavani thin-tank govorio da će raditi u ime Turske ovo što sada radi, provoditi svoj plan o „zero konflikt sa susjedima".
Priznajem, nisam tada u to vjerovao, ali sad vjerujem i zato vam savjetujem da vjerujete u ono što ministar Davutoglu govori, kako mu se ne bi morali kasnije ispričavati kao što to ja sad moram učiniti.
Još jednom vam hvala što ste nas počastili vašim prisustvom na našem tradicionalnom bajramskom prijemu.
Neka vas sve Bog čuva i neka ste svi zdravi i sretni u svom životu i radu.
Dobrodošli i još jednom: Bajram šerif mubarek olsun!
Sarajevo, 30.avgust 2011. (MINA) - Nakon završetka centralne bajramske svečanosti u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu, obavljeno je tradicionalno bajramsko čestitanje u Salonu Rijaseta Islamske zajednice.
Reisu-l-ulemi dr. Mustafi Ceriću i zamjeniku reisu-l-uleme hafizu Ismetu ef. Spahiću čestitke su uputili državni dužnosnici, dužnosnici institucija i ustanova Islamske zajednice, predstavnici političkih stranaka, kulturnih i drugih institucija, diplomatskog kora, te brojne druge ličnosti i građani.
Dan šehida
Drugi dan ramazanskog bajrama obilježava se i kao Dan šehida.
Sutra u 10 sati je posjeta šehidskom mezarju Kovači u Sarajevu, susret delegacija i zajednička Fatiha na mezaru prvog predsjednika Republike BiH rah. Alije Izetbegovića, obraćanje predstavnika Udruženja boraca, ratnih vojnih invalida i šehidskih porodica.
Jasin će proučiti imami sarajevskog Medžlisa IZ. Potom će se obratiti reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić, a nakon toga proučiti dova.
U 12:00 sati u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu je hatma dova šehidima i obraćanje reisu-l-uleme.
Sarajevo, 30. avgust 2011. (MINA) - Centralna bajramska svečanost održana je u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu.
Bajram namaz je imamio i hutbu održao reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić.
Bajramski vaz je kazivao prof. Zijad Ljevaković, direktor Gazi Husrev- begove medrese.
Bajram namaz u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu klanjali su i Bakir Izetbegović, član Predsjedništva BiH i Ahmet Davutoglu, ministar vanjskih poslova Republike Turske.
Nakon završetka bajram namaza reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić, član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović i ministar vanjskih poslova R Turske Ahmet Davutoglu posjetili su na šehidskom mezarju Kovači u Sarajevu mezar prvog predsjednika R BiH rahmetli Alije Izetbegovića i proučili fatihu.
MINA u cijelosti prenosi bajramsku hutbu reisu-l-uleme:
- Uzvišen je Allah Kojem pripada hvala, slava i naša zahvala i jutrom i večeri, jer nema drugog boga osim Allaha, Koji sve stvara po mjeri, pa neka je hvaljen On kad omrknete i kad osvanete.
Allahu neka je hvala na nebesima i na Zemlji - predvečer i u podne! Allah neživog oživljava i živog oneživljava. On oživljava zemlju nakon mrtvila, pa neka znate da ćete isto tako i vi biti oživljeni. Jedan od Allahovih znakova je to da vas, ljude, od zemlje stvara, pa vas tako ima po cijelome svijetu.
Od Allahovih znakova je i to što od iste vaše vrste stvara žene kako biste se uz njih smirili i što između vas uspostavlja ljubav i saosjećanje. To su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju.
Od Allahovih znakova je Njegovo stvaranje nebesa i Zemlje kao i to što govorite raznovrsnim jezicima i što ste različitih boja. To su, zaista, pouke za one koji znaju.
Od Allahovih znakova je vaš miran san noću i vaš miran život danju kao i to da svojim radom zarađujete iz riznice Allahovih blagodati. To su, zaista, pouke za ljude koji čuju.
Od Allahovih znakova je gmljavina, koja vas uplaši, ali i obraduje, jer vam donosi kišu koja oživljava zemlju poslije suše. To su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju.
Od znakova Allahovih je i to što su nebo i Zemlja nastali i što postoje voljom Njegovom, pa je, stoga, Allahov znak i to što ćete, čim vas On samo jednom iz zemlje pozove, brzo ustati.
Allahu pripada sve što je na nebesima i na Zemlji i sve je Njemu poslušno.
Allah je Taj Koji iz ničega stvara i On će to ponovo učiniti, to je Njemu lahko. Allah je Uzvišen i na nebesima i na Zemlji. Allah je Svemoćan i Mudar. (Kur'an, 33: 17-27).
Draga braćo i sestre,
Mjesec ramazan je vrijeme a ibadet posta je način da primijetimo spomenute Allahove znakove, koji nas tako snažno opominju da je postojanje, a ne nepostojanje , da je punina a ne praznina kosmosa, manifestacija inteligentnog Stvoritelja, Koji je sve stvorio - To vam je, eto, Allah, Gospodar vaš, Stvoritelj svega, drugog boga osim Njega nema, pa kuda se onda okrećete? (Kur'an, 40: 62)
Zar kod svakog razumnog insana ovaj nepregledni univerzum sa bezbroj galaksija, zvijezda i planeta, koje nezaustavljivo plivaju kosmosom s izuzetnom brzinom u besprijekornoj ravnoteži, savršenoj harmoniji i potpunom redu i poretku - ne izaziva divljenje prema Inteligentnom Stvoritelju, Koji kaže:
- On je Taj Koji je sedam nebesa jedna iznad drugih stvorio - ti u onome što Milostivi stvara ne vidiš nikakva nesklada, pa ponovo pogledaj vidiš li ikakav nedostatak. (Kur'an, 67: 3)
-Zatim ponovo više puta pogledaj, pogled će ti se vratiti klonuo i umoran (Kur'an, 67: 4)
Danas, na ovoj nama dostupnoj planeti Zemlji, koja plovi u nepreglednom kosmosu, živi više od šest milijardi ljudi. Ovo raskošno Allahovo stvorenje sa svojim plavo-zelenim okeanima, sa veličanstvenim brdima i raškošnim šumama raznih boja i beskrajnih zadivljujućih šara zaustavlja dah svakom umnom i razumnom čovjeku.
Ova naša planeta Zemlja je dar Božiji na kojoj ima za svako živo biće dovoljno mjesta, na kojoj ima za svakog živog čovjeka dovoljno razloga da bude svjestan svog mjesta u odnosu na svog Gospodara i svog brata čovjeka.
Nažalost, ova naša planeta Zemlja nije nikad bila više obavijena mrakom kao što je danas niti je čovječanstvo bilo ikada više zabrinuto za svoj opstanak kao što je danas.
Današnje čovječanstvo je u stanju straha, nepovjerenja, neizvjesnosti, ugroženosti i svakovrsne patnje i bola. Na svakom kontinentu, u svakoj zemlji, u svakom domu, prisutan je kod ljudi ogroman strah i zabrinutost za budućnost čovječanstva. Svaki dan svi smo suočeni s mnogim pitanjima i problemima, iskušenjima i mukama.
U svakoj porodici, u svakoj zajednici, u svakoj kulturi, u svakoj naciji, u svakoj vjeri i u svakoj državi ljudi se danas pitaju gdje je izlaz i koji put nas vodi ka sigurnoj i sretnijoj budućnosti!?
Svijet je suočen s bijedom i siromaštvom, s glađu i beskućništvom velikog broja ljudi, s neizlječivim bolestima, s drogom, alkoholom i prostitucijom, s terorizmom, nasiljem u porodici i trgovinom ljudima te s diskriminacijom po svim osnovama. Na to nas Kur'an časni ovako podsjeća i opominje:
-Zbog ljudskih grešaka pojavio se haos i na kopnu i na moru, pa je, stoga, Allah dao da ljudi iskuse bol i patnju zbog onoga što rade, ne bi li se popravili. (Kur'an, 30: 41)
Da, tako je, ljudi moraju popravljati svoj odnos prema Bogu, prema sebi, prema ljudima i prema prirodi ako se hoće osloboditi od bola i patnje, od bijede i straha za svoju i budućnost svoje djece.
Ljudi moraju shvatiti i prihvatiti zakon, koji pokriva sve druge zakone, a to je zakon kojim se pravi jasna razlika između dobra i zla te zakon kojim se jasno luči pravda od krivde. To su sjemenski zakoni iz kojih nastaju svi drugi zakonski plodovi, koji su zdrava hrana za moralno zdravo društvo - oslobođeno od zla i krivde.
Zato je ramazan bio važan i zato je ibadet posta bio potreban da nas probudi, da nas usmjeri i da nas uvjeri da nam nema ni mira ni sreće sve dok svijetom ne zavlada takvaluk i dobroćudnost, sve dok svijetom ne ovlada istina, pravda i poštenje, kojim će se poraziti korupcija, koja ne priznaje zakon i ne poznaje moralne norme.
Jer, tamo gdje se ne priznaje pravedan zakon i ne poznaju jasne moralne norme ponašanja, vlada zabuna i širi se haos - prvo u ljudskim glavama pa onda na gradskim trgovima i ulicama.
Jer, tamo gdje nema zakona i gdje nema morala, svaki čovjek postaje zakon za sebe. U pokvarenim uvjetima ljudska narav ima potrebu da pravi mnoga bezakonja i mnoga zla djela. U tom slučaju, pohota ili strast postaju zakon, zavist ili ljubomora postaju zakon, pohlepa ili bolesna ambicija postaju zakon, samovolja ili despotija postaju zakon, samoljublje ili bezobzirnost postaje zakon, zbog kojeg se ruši sistem zakonskih i moralnih vrijednosti i tako ugrožava društveni mir i državni suverenitet.
Pravedan zakon ima moć da spriječi, zaustavi i ispravi nepravdu. Bez pravednog zakona, sve vrste bezakonja i remećenje mira su moguće u društvu. Pravedan zakon obavezuje ljude da ispunjavaju svoje dužnosti prema društvu i državi, koja je, prema tome, dužna da štiti građanska prava i slobode.
Samo je Uzvišeni Bog samobitan i Sebi samodovoljan. Svi drugi su ovisni jedni o drugima i u službi su jedni drugih za obostrano dobro: građani su dužni biti revnosni i lojalni državi, a država je dužna biti djelotvorna i svojim pravednim zakonima osiguravati jednakopravnost svih građana.
Nedopustiv je apartheid u našem društvu i sramota je da su na djelu njegovi brojni primjeri poput dviju škola pod jednim krovom - u zemlji koja se s pravom ponosi sa hiljdugodišnjom tradicijom suživota i tolerancije.
Onaj koji je svjestan svoje vjere, nacije i kulture nema zaloga da se plaši drugog i drugačijeg. Onaj koji voli svoju tradiciju ima razlog da poštuje tradiciju drugoga.
Prema tome, najbitnije od svega je da se u našem društvu i državi poštuju moralne vrijednosti koje nisu u knjigama, već u srcima ljudi spremnih na odricanje za opće dobro u korist suživota i tolerancije. Da li se može reći da smo svjesni te važnosti? Da li u našem društvu i državi važi zakon koji jasno pravi razliku između dobra i zla, zakon koji nedvosmisleno luči pravdu od krivde ili u našem društvu i državi vlada zakon zavisti i pohlepe, kojim se ruši sistem zakonskih i moralnih vrijednosti?
Neka svako od vas sam odgovori na to pitanje, a meni dozvolite da se u ovom mubarek danu, sa ovog mubarek mjesta sjetim i sve vas, koji me sada slušate i gledate, podsjetim na Rasima Abazovića iz Bužima, Fuada Hebilovića iz Cazina, Ramu Husića iz Bratunca, Zuhdiju Balčinovića iz Bužima, Mejru Patković iz Vlasenice, Havu Koso iz Stoca, Muharema Kovačevića iz Kotorskog kod Doboja, Jasmina Hatića iz Bijeljine, Refika Kovačevića iz Bihaća, Fahrudina Suljića iz Srebrenice, Muneveru Plavčić iz Konjica, Emira Pelju iz Stoca, Refika Odobašića iz Bužima, Indiru Nalić iz Bijeljine, Davora Azilovića iz Sarajeva, Alju Salkića iz Potočara i Mevludina Jahića iz Zalužje kod Bratunca. To je samo nekoliko imena, naših komšija koji su gladni, koji su bez krova nad glavom, koji su ostavljeni sami da boluju i pate zato što im djeca ne mogu pohađati školu zbog siromaštva, a siguran sam da svako od vas osobno zna za brojne slične ili teže slučajeve u našem okruženju.
Braćo i sestre, ako je glad u Somaliji od koje umiru djeca i starci uzrokovana velikom sušom, kod nas, u našem komšiluku - glad, neimaština, beskućništvo, bijeda i siromaštvo uzrokovani su uglavnom zakonskom nebrigom i moralnom neodgovornošću države i društva. Zato su me suze i molbe spomenute braće i sestara - na koje nas je vrijedna Naida, koja može biti primjer svima nama kako se voli čovjek, uredno podsjećala pred svaki iftar u programu Televizije Kantona Sarajevo - duboko potresle i zato nisam mogao a da vas s ovog časnog mjesta i u ovom časnom danu ne podsjetim na riječi Allahovog Poslanika Muhammeda, a.s., koji je rekao: - Ne vjeruje u mene onaj koji zanoći sit a zna da mu je komšija pored njega gladan.
Ima li snažnije i jasnije poruke od ove Alejhisselamove, koji nas i na ovaj današnji mubarek dan proziva, kao na Sudnjem danu, i poziva da kažemo da li u našem komšiluku ima gladnih i nezbrinutih, da li u našem komšiluku ima siromašnih i nemoćnih, da li u našem komšiluku ima nepismenih i odbačenih.
Ako ima - Alejhisselam nam poručuje - onda nismo shvatili smisao vjere, onda nismo postili radi takvaluka, onda nismo postigli Allahov rizaluk, niti smo zaslužili Pejgamberov šefā'at.
Stoga, svjesni mogućnosti da izgubimo vjeru zbog gladi komšije te udaljavanja od Allahovog rizaluka i Alejhisselamovog šefā'ata, pozivam sve imućne i savjesne ljude da se udružimo u sveobuhvatnu akciju iskorjenjivanja gladi i siromaštva u našoj zajednici i u našem društvu.
Neka bude naš cilj „zero gladi i siromaštva" u našoj domovini. Uz Allahovu milost to je moguće zato što znam da je srce našeg čovjeka plemenito i da je naša vjera uvijek bila poticaj da brinemo jedan za drugoga, jer drugog puta nema, te da svaki musliman Bošnjak bude odgovoran za drugog muslimana Bošnjaka u radosti i žalosti, u zdravlju i bolesti, u imetku i neimaštini. Samo na taj način možemo reći da smo braća u vjeri, da su nam Bajrami svima radosni i da su šehidi bosanski s nama zadovoljni kad ih sutra, ako Bog da, zijaretimo na njihovim mezarima širom naše lijepe domovine.
Ne zaboravimo, da nije bilo šehida, ne bi bilo ni nas danas i ovdje da se radujemo Bajramu. Stoga, u ime Allaha i iz zahvalnosti prema šehidima zavjetujmo se da među nama ne smije biti ni gladnih, ni beskućnih, ni odbačenih, ni nepismenih.
Allahu Svemogući, osnaži nas da svoj zavjet ispunimo i da se svijetla lica Tebi vratimo te da od našeg Pejgambera šefā'at zaslužimo!
Allahu Milostivi,
Učini da samo Tebi služimo!
Da se grijeha klonimo!
Da istinu govorimo!
Da o dobru mislimo!
Da dobra djela činimo!
Da se tuđeg hakka klonimo!
Da kod sebe korisno znanje povećavamo!
Allahu Svemogući,
Oslobodi nas bijede i siromaštva!
Oslobodi nas straha i poniženja!
Oslobodi nas mita i korupcije!
Oslobodi nas nepismenosti i neznanja!
Oslobodi nas, Bože, podjela i nepovjerenja!
Allahu Samilosni,
Podari bolesnima zdravlje!
Siromašnima opskrbu!
Prognanima povratak domovima njihovim!
Zarobljenicima slobodu!
Našim braniocima pomoć!
Našoj domovini mir i slobodu!
Osnaži naše prvake mudrošću i hrabrošću!
Našu ulemu znanjem i iskrenošću!
Allahu Milostivi,
Oplemeni sve ljude ljubavlju i milošću!
Očisti ljudska srca od mržnje i zla!
Podari cijelome svijetu Tvoju uputu i milost!
Tako Ti Tvoje neizmjerne dobrote,
I tako Ti Tvoje milosti u ovome velikom danu!
Braćo i sestre,
Podijelite radost Bajrama među sobom i ne zaboravite da sutra, na Dan šehida, odate počast najboljim sinovima, šehidima, naše domovine!
Svima vam od srca želim sretan Bajram, moleći dragog Allaha, dž.š., za vaše zdravlje i uspjeh u životu i radu. Posebno želim Bajram čestitati prognanim, bolesnim i nemoćnim s dovom Stvoritelju Uzvišenom da im bude na pomoći!
S osobitim željama Bajram čestitam našoj braći u Hrvatskoj, Sloveniji, Sandžaku, Kosovu, Crnoj Gori, Srbiji, Makedoniji te bošnjačkoj dijaspori i svim muslimanima i muslimankama u svijetu:
(Petak, 12. ramazan 1432. H. / 12. august 2011.g.)
(Budimo darežljivi, udijelimo sadaku)
Draga i poštovana braćo!
Današnja druga ramazanska hutba je nastavak na prošlu hutbu, koju je održao Reisu-l-ulema, ovdje u Gazi Husrev-begovoj džamiji, a kojom nas je pozvao na solidarnost sa narodom Somalije, gdje je zbog dugotrajne suše hiljade djece, žena i staraca stradalo i umrlo od gladi.
U Somaliji su ugroženi mnogobrojni ljudski životi, zato muslimani - Allahu iskreno predani i pokorni robovi - ne mogu, ako su iskreni u ibadetu posta, ne suosjećati sa gladnim ljudima u svojoj okolini ali i sa gladnim ljudima u drugim zemljama širom svijeta.
Solidarnost sa ovim napaćenim narodom, pokazat ćemo davanjem naših, makar skromnih, priloga za sergiju, za pomoć, koja se danas prikuplja u svim džamijama u Bosni i Hercegovini i koja će biti poslana našoj braći u Somaliji.
Nadam se da ćemo podržati ovu akciju i da će nam kod Uzvišenog Stvoritelja ovi prilozi biti ubrojani u sadaku.
Ovakvim postupkom slijedimo primjer Allahovog poslanika Muhammeda, s.a.w.s., koji nam poručuje: Najbolja sadaka je sadaka u mjesecu ramazanu.
Želim vam napomenuti - da se ovo prikupljanje pomoći za narod Somalije tretira kao dobrovoljni prilog i ne može se smatrati zekatom niti sadekatu-l-fitrom, a što Fetva-emin ističe u fetvi koja se odnosi na sergije i dobrovoljne priloge.
U istoj fetvi vjernici se također upozoravajudanenasjedajunaobmanepojedinihfizičkihipravnihlicakojapokušavaju, mimolegalnihilegitimnihorganaIslamskezajedniceuBosniiHercegovini, organiziratiparalelno prikupljanjezekataisadekatu-l-fitraradiostvarivanjanekihsvojihposebnihinteresaiciljeva, a čime mogu unijeti sumnjuismutnjumeđumuslimanima.
Draga braćo!
Svaki musliman, svaki mu'min, nastoji i trudi se da u životu i ponašanju slijedi primjer i sunnet Allahovog poslanika, Muhammeda, s.a.w.s..
Kao što nam je poznato Muhammed, a.s., je bio najplemenitiji i najdarežljiviji čovjek, a posebno je bio darežljiv u mjesecu ramazanu.
Bilježi se od Ibn Abbasa, r.a., da je rekao: Allahov Poslanik, s.a.w.s., bio je najdarežljiviji od svih ljudi,a njegova darežljivost bi posebno dolazila do izražaja u mjesecu ramazanu kada se Džibril sastajao s njim,a on se sa njim sastajao svake noći tokom ramazana podučavajući ga Kur'ani Kerimu. Tada bi Resulullah, s.a.w.s., bio darežljiviji od vjetra koji kišu donosi.
Našu darežljivost, evo ovog ramazana pokazat ćemo pomažući gladne i žedne stanovnike Somalije.
Nesreća velikih razmjera nad ovom muslimanskom zemljom svakodnevno uzima nove žrtve. Nedostatak najvažnijeg prirodnog resursa - vode, u toj zemlji doveo je do strašne nesreće u kojoj najviše pate i umiru djeca. Procjenjuje se, da je od posljedica zadnje suše umrlo oko 25.000 djece.
Stoga i mi, muslimani u Bosni i Hercegovini, ne možemo ostati po strani i ne pokazati interes i zabrinutost zbog stanja i situacije u toj zemlji.
Naša pomoć će biti znak našeg suosjećanja sa teškoćama i mukama kroz koje oni prolaze, a ujedno i sjećanje na dane agresije, kada smo, osim što smo strahovali za svoje živote i živote svojih najmilijih, oskudijevali u vodi i hrani i kada smo željno iščekivali pomoć, ali i susjećanje dobrih ljudi, iz raznih krajeva svijeta, sa našom tragedijom.
Danas možemo biti sretni da smo u prilici da mi pomognemo druge, naravno, u okviru naših mogućnosti, i da budemo od onih čija je ruka gornja i čija je ruka ispružena, čija ruka nije stisnuta.
Allah, dž.š., nam u suri Ibrahim poručuje:Reci vjernicima, robovima Mojim, da namaz klanjaju i da udjeljuju i tajno i javno, dio onoga što im Mi darujemo, prije nego što nastupi dan u kome neće biti ni trgovanja ni prijateljstva. (Ibrahim, 31.)
Naravno, našu darežljivost i našu plemenitost, naše suosjećanje trebamo pokazati, prije svega, prema potrebnima u našoj sredini, u našoj mahali i našem komšiluku, kojih je, nažalost, priličan broj. To smo kao vjernici obavezni i mimo ramazana, ali ramazan je prilika da, pomažući ih svojom sadakom, svoj post i svoje ibadete oplemenimo, a sve to čineći u ime Allaha Milostivog i s ciljem i nadom da ćemo i takvim postupcima steći Allahovo, dž.š., zadovoljstvo, i da ćemo zbog takvih postupaka u Džennet ući, ako Bog da!
U tom smislu su i riječi Allahovog poslanika, s.a.w.s.:
Kome se život zapečati riječima - La ilahe illellah - ući će u Džennet,
ko isposti jedan dan želeći Allahovo zadovoljstvo, i to mu se ukabuli / to mu bude primljeno - ući će u Džennet,
ko dadne sadaku u ime Allaha, dž.š., i ona mu bude primljena - ući će u Džennet. (Ahmed)
Prve generacije muslimana su običavale govoriti:
Namaz čovjeka dovede do pola puta, post ga dovodi do vrata Gospodara svjetova, a sadaka ga uzme za ruku i uvede ga.
Mi smo, evo, u mjesecu posta u kojem se dobra djela posebno vrednuju i uvećavaju. U prilici smo da uz namaz i post, izvršimo obavezu zekata i sadekatu-l-fitra, ali da učinimo i niz dobrih djela, na koja nas bodri i podstiče Allahov poslanik, s.a.w.s., a koja su ujedno i poseban nakit i ukras naših ramazanskih ibadeta.
Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov poslanik, s.a.w.s., jednog dana upitao prisutne ashabe (drugove):
Ko je od vas jutros osvanuo kao postač? - Ebu Bekr, r.a., odgovori: Ja sam!
A ko je od vas danas klanjao dženazu namaz? - Kaže Ebu Bekr: Ja sam!
A ko je od vas danas nahranio siromaha? - Kad Ebu Bekr, ponovo veli: Ja sam!
A ko je od vas danas obišao bolesnika? - Svi šute, a Ebu Bekr r.a., opet odgovori: Ja sam i to učinio, o Allahov Poslaniče!
Zatim Allahov Poslanik, s.a.w.s., reče: Kada se ovakva djela nađu kod jednog čovjeka - to će ga sigurno uvesti u Džennet - odnosno - Ko bude radio navedena djela - ući će u Džennet! (Muslim)
Vjerovatno, ni mi nismo svakodnevno u prilici da damo potvrdne odgovore na ova Vjerovjesnikova pitanja kao što je to mogao Hazreti Ebu Bekr, ali vjerujem da se i mi možemo pronaći u ovom hadisu, odnosno, da niko od nas ne bi trebao propustiti priliku da učini barem jedno od pobrojanih dobrih djela.
Draga braćo!
Prošli smo prvu trećinu ramazana koja je rahmet - milost i koja je, nadam se, i naša srca i duše opečatila i pripremila nas za drugu trećinu, u kojoj smo sada, koja je magfiret - oprost, a koja će nas, ako Bog da, pripremiti za posljednju trećinu ramazana koja će nam biti štit od džehennemske vatre na Sudnjem danu.
Zato, iskoristimo blagodati svake trećine ramazana, iskoristimo blagodati koje nosi svaki ramazanski dan, svaki ramazanski trenutak, oplemenimo i ukrasimo svoj post i svoje ramazanske ibadete dobrim djelima, posebno sadakom.
Budimo od onih na kojima će post ostaviti svoj trag, pokažimo samilost, saosjećanje i solidarnost prema slabima, ugroženima, nesretnima i siromašnima!
Budimo darežljivi i neka nam naša darežljivost pomogne da zaslužimo i steknemo Allahovo dž.š., zadovoljstvo i milost!
Molim Allaha dž.š., da nas u ovim mubarek danima pomogne,
da nas učvrsti na pravom putu,
da primi naše ibadete, naše namaze i naš post,
da primi naš zekat i sadekatul-fitr,
da primi našu sadaku,
da primi naša dobra djela,
da nam se smiluje i oprosti grijehe, nama, našoj djeci, našim roditeljima, našoj rodbini, našim prijateljima i komšijama, svim muslimanima i muslimankama od mašrika do magriba.