A+ A A-

Pretraga pitanja

Mesh po mahrami i pranje lica na kome se nalazi šminka

Pitanje:

Kod uzimanja abdesta da li žena može učiniti mesh po mahrami i da ne pere šminku sa lica.

Odgovor:

Nije ispravno činiti mesh samo preko mahrame analogno neispravnosti mesha koji se čini samo preko čalme. Ovo je stav hanefijskog mezheba i većine uleme iz drugih mezheba (džumhur). U hadisima koji govore o meshu po glavi navodi se da je podvlačio ruku ispod čalme, čineći mesh po prednjem dijelu glave, a da ga je upotpunio preko čalme. Mugire b. Šu'be je kazao „da je Vjerovjesnik, a.s., uzimao abdest i da je potrao svoj perčin, saruk i mestve.“ (Muslim, 274)  Od El-Hatabija se prenosi da je rekao: „Allah je propisao mesh po glavi kao strogu obavezu (farz), a hadis koji govori o meshu po čalmi je podložan različitom tumačenju, pa nije dopušteno ostaviti ono što je sigurno i postupiti prema onome što je nesigurno.“ Odgovarajući onima koji smatraju da je dozvoljen mesh po čalmi, El-'Usmani (autor djela I'alaus-sunen) ističe da je slučaj čalme koja prekriva glavu sličan slučaju mestvi koje prekrivaju noge. Neophodno je da mesh po čalmi bude potvrđen mutevatir ili mešhur hadisom  koji jasno ukazuje da je Vjerovjesnik a.s. tako postupio umjesto mesha po glavi ili da je naredio vjernicima da se mogu ograničiti na mesh po čalmi, bez isprike/uzura, nakon objavljivanja ajeta iz sure El-Maida, kojim se propisuju abdestni farzovi, kao što je to slučaj sa meshom po mestvama. Ebu Hanifa je kazao: „Nisam zauzeo stav o dozvoljenosti mesha po mestvama sve dok mi to nije postalo jasno kao dan.“ Takav slučaj nemamo sa hadisima koji govore o meshu po čalmi. (V. I'alaus-sunen, 1/9,15) Dovoljno je da žena učini mesh po kosi na prednjem dijelu glave ispod mahrame. Abdest će biti ispravan ako ga žena učini preko šminke, budući da ona ne spriječava da voda dospije do kože lica. U slučaju da spriječava, abdest ne bi bio ispravan.  

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH