A+ A A-

Pretraga pitanja

Odgađanje obavljanja nužbe zbog čuvanja abdesta

Pitanje:

Imam pitanje u vezi s abdestom. Kaže se da je poželjno biti uvijek pod abdestom. Ja izlazim iz kuće s njim na posao, ali na poslu nekada trpim malu nuždu, dok ne dođem kući, da ga ne bih izgubio. Kakvo je Vaše mišljenje o tome: da li li je bolje obaviti nuždu i poslije toga hodati i piti/jesti bez abdesta, ili je bolje trpiti malu nuždu kako bi se uvijek bilo pod abdestom?

Odgovor:

Abdest je stroga obaveza (farz) u slučajevima klanjanja bilo kojeg namaza (obavezni/dženaza/ bajram/nafila), činjenja sedždei-tilaveta i dodirivanja mushafa. Također, obavezno (vadžib) je imati abdest kada se čini tavaf (obilazak) oko Kabe. U svim drugim situacijama, svejedno da li se radilo neko dobro djelo ili činila svakodnevna dozvoljena aktivnost, abdest je pohvalno (mendub) imati, ali se sve te radnje mogu činiti i bez njega. Također, pokuđeno je odgađati obavljanje fiziološke potrebe i trpjeti neprijatnost zbog toga, jer je to štetno po zdravlje. Čak je pokuđeno obavljati namaz u stanju suzdržavanja od male ili velike nužde. Po fikhskim propisima, klanjač treba prekinuti namaz kada osjeti fiziološku potrebu (malu ili veliku nuždu), čak i ako se plaši da će mu zbog toga promaći obavljanje namaza u džematu. Allahov Poslanik, a.s., rekao je: Nema namaza kada je jelo postavljeno, niti kada klanjača muči velika ili mala nužda. (Muslim, 560)

Prema tome, kada imate potrebu i mogućnost da obavite fiziološku potrebu, učinite to i ne odgađajte njeno obavljanje zbog abdesta, jer je to vjerski pogrešno i zdravstveno štetno. (Više v: A. Tuhmaz, Hanefijski fikh, 1/81. i 290.)

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH